tisdag 12 januari 2016

Ta nya tag

Det här jullovet trillade jag djuuuuupt ner i sockerträsket. Jag har verkligen blivit varse hur sjukligt beroende jag är av det där giftet. Jag har länsat varenda skåp och låda där det funnits något sött. Potatis, pasta och ris är inga som helst problem, det är jag inte ett dugg sugen på.
Men när det finns sötsaker. Och bröd....... Åååååh det är så sjukt gott men jag kan inte sluta äta. Och jag får så sjukt ont i magen. Och jag mår skit.

För tillfället har jag nio förbannade kilon kvar till mitt mål. Det är vansinnigt!
Nu har jag ju kämpat länge med de fyra sista kilona men de här fem jag gått upp nu märks sjukt mycket.
Kläderna sitter inte skönt. Letar i garderoben efter de där lite vidare topparna.
Byxlinningen stretar obehagligt mycket och det krävs ett djupt andetag för att få ihop brallorna.

Nu när vardagen dragit igång igen så är det skönt att äta bra igen. Det finns ingen tid till att gå i skåpen och leta sötsaker. Eller bröd.
Jag borde ju ha kunnat äta bra under lovet också men jag trillade verkligen dit och nu får jag försöka lära mig av mitt misstag.
Men det är trist att behöva bli av med alla dessa extrakilon nu.....

Måste sluta alla LCHF-bloggar jag följer för varenda människa där har lyckats hålla sig till bra kost. Det är nog bara jag som hamnat tagit dessa stora kliv upp på vågen....... :0(

Men nu är det nya tag och efter att ha ätit bättre sen i torsdags så känner jag mig redan piggare och fräschare. Magen mår bra, finnarna är på väg bort och maten smakar bättre.


Moooooot beach 2016!     


Ha en bra tisdag!

Kram!

Inga kommentarer: