måndag 18 januari 2016

En varierad helg

Den här helgen har varit varierad på många sätt.
Började fredagen med en eftermiddag i soffan med mina ladies. Popcorn (till dem), fettkaffe (till mig) och Frost på TV:n.
Missade väl ungefär halva filmen eftersom jag somnade.....
Men skönt var det!

Innan maten åkte jag och Molly iväg och skulle hämta högtalaren i lokalen där jag haft Zumba. Det slutade med att jag for rätt ner för trappan och föll över högtalaren. Hela bröstkorgen fick sig en rejäl smäll och jag tappade andan.
Vet inte om nått revben är av men ont gör det i alla fall!
Resten av kvällen var det ryggläge i soffan med kroppen välfylld av Tacos och Ipren......

Lördagen bjöd på en sån där skön förmiddag. Lång frukost, korsord och lite småplock här hemma. Sen for vi vidare till kusin Olle där vi också slappade, åt lunch och fikade.
Kvällen tillbringade vi till sällskapet av Cecilia, Dan och Amelie, tapas och sällskapsspel. Ja, nått litet glas vin slank väl också ner kan jag erkänna.

I går blev det Valbotripp för att köpa nya skor till dansen. Välbehövligt eftersom både stortår och lilltår är påväg ut. Amanda följde med mig som sällskap.
På eftermiddagen/kvällen åkte vi iväg och hämtade firmabilen som Mattias ska fara omkring i.
Sen somnade jag runt halv 10...... Helt vansinnigt. Jag var så trött! Och öm........

Maten har jag skött exemplariskt den här helgen. Är banne mig lite stolt. Enda övertrampet är nötter i lördags men det är ändå ganska ok.

Den här veckan drar alla aktiviteter igång så nu ska vi se om vi kan rodda ihop vardagen. Idag är det fotbollsträning, i morgon har Amanda dans i Sandviken, Molly skidserie. Onsdag är än så länge fri. Torsdag DanceFitness för mig.......
Som tur är så har Amanda sällskap av tre kompisar på dansen så vi behöver inte köra varje vecka, vi klarar oss i morgon.
Dessutom drar simskolan igång med alla elever. Så tisdag-fredag den här veckan och nästa + tisdag-onsdag veckan därpå, ska vi åka in till Parkbadet......
Vi kommer alla vara helt slut! Det tar på krafterna att gå på simskola varje dag om man är barn. Och att få alla på rätt plats om man är "fröken" ;0)

Nu ska jag dricka en stor kopp kaffe. Har lite rast före möte. Hur jag ska orka hålla mig vaken vet jag inte men de får väl peta på mig om jag somnar.

Kram!


Inga kommentarer: