fredag 22 januari 2016

Fredag med smärta

Äntligen fredag men det har inte varit en bra start.
För det första hade jag gått upp 0,1 kg.
He he he, ingen större fara känns det som. Det var ju ett ganska stort kliv förra veckan neråt så jag tänker inte hänga läpp för det.

Jag vaknade i natt och hade så fasansfullt ont i "revbensområdet". Det var nog en riktigt dålig idé att köra passet igår. Det gick förvånansvärt bra under passet. När jag väl fick upp värmen i kroppen så kände jag inte mycket.
Men i natt kom det. Funderar på om det istället kan vara nån muskel som fått sig en tjottablängare för skelettdelar ska väl inte göra mindre ont när man fått upp värmen. Muskler är det ju på ett annat vis med. Har man träningsvärk så gör det ju mindre ont när man fått upp värmen.
Ja ja, ont gör det i alla fall så det blev några timmars vakentid i natt.

Dessutom fick jag en illamåendeattack i går kväll några timmar efter passet. Det har hänt förr och det beror visst på att jag svettas ut så mycket salt ur kroppen. Vissa är mer känslig för obalans och jag är tydligen en sån.
Spydde ett par gånger, tog en "salthutt" och sen var det bra ;0)
För ett slippa illamåendet så har jag tidigare förberett mig med en "salthutt" före passet men det tänkte jag inte ens på igår.

Men passet var fantastiskt roligt!
Det var härlig stämning och det var ett sånt där gäng som jublande och applåderade mellan låtarna. Så jäkla skoj!
Det var en härlig blandning av unga och gamla, mellan 30-40 stycken och flera av dem kom fram efteråt och tyckte att det varit ett roligt pass.
Jag hoppas de kommer tillbaka.

Jag hade fem trogna dansare med mig från Färnebo också. Det kändes tryggt.

Idag väntar en dag som jag inte alls vet hur den blir.
Tre kollegor sjuka, en som antagligen vabbar, en ledig......
Tre klasser att hålla igång med lektioner och badresor.
Det är såååå härligt med utmaningar!
Men det kommer lösa sig, det vet jag. Det är vi experter på i vårat arbetslag.

Ha en riktigt härlig fredag!

Kram!


Inga kommentarer: