torsdag 14 januari 2016

Pustar ut!

LCHF funkar!
Det visste jag visserligen från  början men nu har snart en vecka med bra kost passerat och vågen visar på nedgång.
Jag pustar ut och känner mig lugn i att det kommer gå vägen.
Gissar att jag kommer stanna på samma vikt som jag stått still på i flera år men för tillfället känns det som en ok vikt jämfört med det här.......

I går gjorde jag en galet god köttfärspaj. I alla fall enligt min mening. Massa gotta i.
Molly tyckte den smakade jordnötssmör. Hennes kompis Joline tyckte den var god med svalde varje tugga med stora klunkar mjölk ;0)
Så jag gissar att det inte var favoritsmaker.
Kanske blev för mycket konstiga smaker för barnmunnar. Molly är annars en allätare.

Mina luncher består annars av omelett, stekta ägg med smält ost och skinka emellan eller tonfiskröra.
Idag ska jag testa en ny variant. Två stekta kylda ägg med tjockt lager Philadelphiaost och vitlökssalami emellan.
Det ska bli gött!

Idag ska jag in till Sandviken och se SGA:s lokal. Det känns lite mer på allvar nu.
Dock har jag stött på lite patrull.
För att få titulera sig licenserad Zumbainstruktör och använda namnet Zumba så måste man vara med i ett nätverk som heter ZIN. Det var jag med i de första åren men sen tyckte jag att det inte gav mig något. Betalade bara en massa pengar. Så jag gick ur.
För att kunna använda namnet Zumba skulle jag behöva gå med i ZIN igen....... ZUMBA är även ett varumärke.....
Jag tror att man måste gå med inom ett år efter att man gick ur, annars måste man gå om utbildningen......
Jag minns inte när jag gick ur.....
Måste kontakta ZIN och höra. Det värsta är att det inte finns någon svenska kontaktperson. Jag måste maila och skriva på engelska.
Bara det är ju ett jäkla sjå!

Ja ja, det löser sig säkert. Jag får väl döpa om det annars. Hitta på ett eget namn.....

Ha en bra torsdag!

Kram!

Inga kommentarer: