torsdag 28 januari 2016

Gymkort eller inte?

Jag skulle verkligen behöva stärka upp min kropp lite grann. Känner att jag mer och mer tappar hållningen. Halvlutar framåt hela tiden. Nu kan det bero på att jag haft ont i revbenen (som är betydligt mycket bättre nu) men jag tycker att jag blev mer och mer som en säck innan det.
Funderar på ett gymkort här i byn men jag vet inte om det blir av att åka dit.
Hade ett förra året men jag var dit max 5 gånger.......

Vi får köpa kort genom jobbet, 75 kr i månaden för ett år. Inte mycket men frågan är om det blir utnyttjat....
Önskar jag bodde i Sandviken när det gäller träningsutbudet. För 75 kr kan jag även få ett träningskort på Parkbadet. Där kan jag både simma och gymma. Men det blir ju inte av att åka in.
Hos SGA får jag gå på alla pass gratis när jag är instruktör. Det är bra men då måste jag ju åka en dag till. Tänkte jag skulle stanna någon gång när jag är på möte eller har något annat ärende i Sandviken.

Nu har jag börjat ladda jag för passet i kväll.
Rejäl frukost nu med ostplättar med mycket pålägg. Kaffe i stora mängder!
Till lunch blir det tonfiskröra och till middag ...... tonfiskröra. Jag vet, det blir samma till lunch och middag men middagen blir i bilen. Då är det enkelt att ta med och slaffsa in i mun. En salthutt är även förberedd.
Har tagit med ketobollar att fylla på lagret med efter passet.
Då borde jag väl klara mig från att bli rasslig efter passet.

Vaknade med huvudvärk idag men man kan säga att det är flera faktorer som kan orsaka den ;0)
Sjuka som ligger och lurar, stress, dålig sömn.....
Det kanske är en blandning av allt.

Har fått ny dator genom jobbet. Tangenterna sitter på samma platser men avstånden är lite annorlunda. Det har banne mig tagit en halvtimme att skriva det här inlägget......
Men övning ger färdighet.

Kram på er! 


Inga kommentarer: