torsdag 21 januari 2016

Lite smått kaotiskt.....

.......men jag försöker att inte tänka på det.
Amanda sjuk så jag är hemma med henne.
På jobbet är två kollegor sjuka och två går på halvfart pga förkylningskänningar, en är ledig.
En vikarie har vi fått tag på.

Det är inte lätt att hålla det dåliga samvetet borta eftersom de som är kvar hamnar i en lite slitig situation.
Men jag måste kunna vara hemma med sjukt barn utan att tänka på att jag sätter folk i knipa. Mina egna barn är viktigast!

Amanda blev ganska tvärt krasslig igår. Hon klagade på att hon kände sig hängig efter skolan men jag peppade henne och sa att hon fick stanna på fritids tills jag jobbat klart.
När vi kom hem la hon sig i soffa och där blev hon kvar.
I åtta tiden förflyttade hon sig till sängen och fortsatte sova.
Idag fortsätter hon liggläget......

Igår drog jag ut en framtand på Molly så där blev det också ett litet jobbigt läge.
Tanden hamnade på sniskan efter att hon bitit i en frukt. Den satt fast i ena änden men att fortsätta ha den sittandes så skulle inte gå. Hon drog och greja medans tårarna sprutade men den ville inte lossna.Så mamman tog tag i den och drog.
Den satt ganska rejält och det ploppade till, men ut kom den.


Det var såååååå obehagligt och gjorde såååååå ont! 
Svälja gick inte heller eftersom det var läskigt när överläppen kom åt gluggen. Så idag har jag torkat halvblodiga dräggelfläckar här hemma :0)
I morse gick hon med plutande läppar för att slippa nudda gluggen......
Jag hoppas hon iaf kunde stänga munnen på simskolan.

I kväll blir det ett pass dans med trasig instruktör. Har så ofantligt ont men jag får köra på ändå helt enkelt. Vägrar ställa in!

Nu ska vi luncha lite.

Ha´re gött!

Kram

Inga kommentarer: