måndag 5 maj 2014

Invalidos

I lördags gjorde jag något som jag nästan ångrar. Jag gick till gymmet. Planen var att vara affektiv. Tabata med vikter tänkte jag. Kända övningar utan mankemang.
Effektiv kan jag lova att jag var. Körde verkligen som tusan under de sekunder jag skulle köra.
När jag gick ut till bilen kände jag att jag var trött i armar och ben. Det har jag varit förr men det har liksom lagt sig.
Den här gången gjorde det inte det.
På kvällen skulle vi ta en promenad och kika på fåren vid Byggnadsvården. Benen ville inte gå i samma takt som jag ville. De hängde inte alls med.

I går hade jag sån ofantlig träningsvärk så jag trodde nästan att jag inte skulle ta mig ur sängen. Till slut gjorde jag det men gick som en gravid med rejäl foglossning - HELA DAGEN.

I dag är det banne mig ännu värre!
Jag fattar inte hur det kunde bli så här. 32 minuter på gym räcker tydligen.
Tänker aldrig mer nöta i en hel timme om man  kan vara så här effektiv.

Hade tänkt att jag skulle ta en joggingtur i går men det var inte ens möjligt. Benen hade inte klarat av det. Så nu blir det till å fjäska för nära och kära i veckan så de kan vara barnvakt. Vårruset närmar sig och jag har inte direkt legat i med träningen.
Hade ett pass med intervaller i "Soptippsbacken" i fredags. Det var inte roligt! Apjobbigt men jag hoppas det ger resultat.

Har någon underlig förkylning som ligger och lurar. Den vill inte riktigt bryta ut. På mornarna har jag ont i halsen och näsan är tjock men efter ett tag så ger det med sig.
Måtte det försvinna!

Kram på er!

Inga kommentarer: