måndag 19 maj 2014

Alltså..... den här helgen.....

Ja ni, den här helgen har verkligen inte gjort mig mindre sugen på sommarlov.
Vilket väder vi har haft!
ALLT känns så otroligt mycket lättare.

Fredagen tillbringades i Gävle. Mattias hade uträttningar så jag hakade på och gick en sväng på stan. Barnen var hos mamma och pappa.
Det var ljuvligt att strosa omkring där i min ensamhet. Gjorde dock inga stora fynd, en kofta, halsband och örhängen =0)
På kvällen grillade vi och åt jordgubbar och glass.

Lördagen tillbringade jag och Amanda i Stockholm. Bussresa med Junis och vi var fem familjer från Färnbo med.
Vi startade upp med Aquaria. Eller..... jag och Pia skickade in våra damer med de andra familjerna. Vi satte oss i båthamnen bredvid och solade. Var där i somras och kände inte för att gå in där igen.
Sen sprätte vi loss på Grönan.
Vi var lite oroliga för att det skulle bli en lång dag. Vi hade många timmar att beta av men hej och hå vad fort dagen gick.
Tekopparna....... typ de mest avancerade Amanda åkte...... Men hon älskar den.


Sista sockerrycket innan hemfärd.

I går blev det ett gymbesök, trädgårdspyssel, lite röj i  Amandas lådor (vi släpade ut lådorna i solen och rensade där) och 10-årskalas för Lowa.

På kvällen kom den stora "depressionen". 
Insåg att det är sjukt mycket att rodda med den här veckan och innan det blir sommarledighet. Kändes på något vis övermäktigt.
Samtidigt drog Mattias iväg till Stockholm.
OCH jag läste på Expressens hemsida att en av deras krönikörer, som jag följt, hade dött. Hon har skrivit om sin cancer i sina krönikor. 33 år gammal/ung.
3 små pojkar blev moderslös.
Grinade som en liten unge här hemma igår.

Idag är ögonen svullna och jag ser ut som djävulen själv men det är bara att bita ihop.
Solen lyser och jag inser att jag är frisk, mina nära och kära är friska och vad är lite stress och en bortavarande sambo för problem när det finns dom som har det miljoner gånger jobbigare och sörjer sin bortgångna mamma/fru.
Jag har sjukt mycket att vara tacksam över.

Kram på er och ta hand alla ni har runt omkring er!

Pöss!


Inga kommentarer: