tisdag 13 maj 2014

Studiedag blev hemmadag

I går hade vi studiedag (idag också förresten). Skola och fritids var (är) stängt och jag hade för läääänge sedan ordnat så Amanda kunde vara hos mamma och pappa. Då går de och blir sjuka..... Lurade hit och dit på hur vi skulle lösa  detta.
Lingonbacken var ett alternativ men eftersom Amanda släpat på en förkylning och sa att hon hade ont i halsen var det ingen bra lösning.
Det slutade med att jag blev hemma.
Min sista avgörande tanke var att tjejerna snart är stora och inte behöver mig på samma vis...... Varför ska jag inte vara hemma med gosegrisarna????
Vi ordnar alltid på alla möjliga sätt och vis men för att våra jobb inte ska bli drabbade men det är banne mig sjukt att man gör det.

Det blev en lite annorlunda dag kan man säga.
Det började med att ungarna på eget initiativ började städa här hemma. Sängbäddning, ihopplock av grejer, dammsugning, golvtork och påbörjad fönsterputs i uterummet. Då tog krafterna slut. Jag var i chock!
Sen skulle vi lösa hämtning av bilen som var i Kungsgården på service. Eftersom vi skulle vara i Storvik på studiedagen så hade det ju passat perfekt att samåka med kollegor och de hade kunnat släppa av mig. Nu blev det som sagt ändrade planer.
Mamma och pappa var/är sjuka.......
Det slutade med att vi tog bussen till Sandviken, bytte buss och for vidare till Kungsgården. Ett äventyr tyckte damerna.
Efter det for vi vidare till Sandviken och köpte oss varsit klädesplagg =0)
Amanda köpte sig en jumpsuit.
Molly en klänning (vad annars =0)
Jag vågade mig på ett par mönstrade byxor.


Så galet sköna! Kommer antagligen bo i dem i vår.

Köpte mig ett par mönstrade tights för ett tag sedan också. De har legat där i garderoben och gottat sig men i helgen vågade jag ta fram dem. 
Smyganvände dem i fredags när brorsan&co var här. Det gick ju bra! 
Tog dem även på lördagens 55-årspartaj.  Det gick också bra. Det var ingen som sa till mig att jag skulle ta av dem för att de satt illa ;0)
Nu ska jag gosa runt i tights och viskosbyxor hela dagar.

Ha en riktigt bra tisdag!

Kram

Inga kommentarer: