måndag 26 maj 2014

Tredagarsvecka

Måndag igen. Helgerna går fort. På ett vis är det bra eftersom sommarlovet kommer snabbare då.
Men just ja...... jag hade ju lovat mig själv att stanna upp och njuta här och nu.......
Inte helt lätt när saker och ting ligger på. Sånt där som man bara vill bli av med.

Har i alla fall fått ett "bekymmer" mindre. Blev satt på att undervisa i matte till hösten trots att jag sagt ifrån. Känns så fel att undervisa i ett sånt ämne när jag inte är behörig. Matte i åk 1 är inget avancerat men har viu behörig personal på skolan vill jag att barnen ska ha behörig lärare. Efter lite påtryckningar fick jag som jag ville. Dessutom får jag i stället jobba lite som resurs med mina nuvarande treor (som blir fyror) och det känns härligt. Jag släpper dem inte helt =0)

I helgen har vi solat, badat i älven (inte jag, men Amanda, Molly och Amandakompisen Linnéa), druckit ett par stänkare på Mattön, Amanda har varit hos Wilma och badat i poolen, (Molly och jag åkte oxå dit en sväng), shoppat blommor,  ätit Morsdags-middag på Churchstreet, firat våra mammor, gymmat och slappat!
En himla bra helg må jag säga.

Nu ska sällskapet Larsson/Jansson fara iväg mot allvaret.

Ha´re!

Inga kommentarer: