onsdag 30 april 2014

5:2 och sömn

I morgon är det maj månad.......
Varför går de där tråkiga månaderna oktober, november, januari och februari så hiiiiimla sakta och de sköna månaderna så fort?????
Valborgsmässoafton idag. Det är ju typiskt att vi har haft många fina dagar med sol och värme och just idag blir det vinter igen.
Vi ska ha "Kompisdag" på skolan och vara ute....... Det hade ju varit skönare om vi fått lite sol på oss. Nu är vinterjackan, mössa och vantar framplockat. Jag vägrar att frysa.
I kväll blir blir det Valborgsfirande på bruket med kase och fyrverkerier.
Före det blir vi här och grillar med några kompisar.
Grillning känns kanske lite halvfel i detta isande väder men det hör ju till Valborg.

Ska försöka mig på ett pass med backintervaller idag..........
I elljusspåret i Färnebo finns en hemsk backe. Tänkte testa den.......
Har tänkt på det många många gånger men inte vågat. Jag tror nämligen att jag kommer dö eller i alla fall tuppa av. Det värsta är om någon ser mig ;-)

Har 5:2-fastat några veckor nu. Eller... det har väl blivit lite si och så eftersom det har varit kort- och halvveckor med firande och festande mest hela tiden.
Men innan påsk körde jag på några veckor och det gick ju strålande eftersom jag var ner på 65,5. Sen blev det lov och påsk, sen blev det fest, sen blev det lite mer kalasande och det blev inte bra.
Fastade i alla fall i går och det är underligt att man inte blir galet hungrig. Ska tillägga att jag inte helfastar utan äter 500 kcal.
MEN, det jag tänkte komma till är sömnen.
Jag har märkt att jag har svårare att somna på fastedagarna. Ändå vaknar jag pigg och utvilad nästa morgon. Oftast innan alarmet går igång.
Googlade lite på detta och fick svar.
Kroppen behöver inte jobba så mycket med att förbränna alla kalorier som man stoppar i sig en vanlig dag så den är helt enkelt inte trött på samma vis......
Intressant!
Då gäller det att jag lägger denna tid på något vettigt ;0)

Nu ska jag dra upp Amanda ur sängen.
Molly sover hos mormor och morfar. Dagis är stängt så hon tillbringar dagen med den äldre generationen.

Kram Kram!

Inga kommentarer: