tisdag 22 april 2014

Tisdag och lovet är slut

Vilka "sötebrödsdagar" vi haft! I går var det högsommarvärme och jag njöt i fulla drag!
Tog en joggingtur medan Amanda var hos Felicia och Mattias och Molly var iväg och lämnade lite grejer i Hästbo och Sandviken.
Det var en ljuvlig tur. Nu kanske jag tog i lite. Det var kanske inte ljuvligt men det var skönt väder att springa i och jag ökade på mina intervaller för att det gick så pass lätt.
När Mattias och Molly kom hem tog vi en cykeltur till Granön som är alldeles vit av vitsippor nu. Sen satt jag och Molly ute i solen och spelade spel.
På kvällen hämtade vi båten. Hoppas vädret håller i sig så vi får lägga i den snart. Mattias är tillbaka i Stockholm så i veckan kommer det inte bli någon båttur.

Idag känns det inte lika muntert. Finvädret fortsätter men jag ska stänga in mig på stadshuset i Sandviken mellan 8,30-16,30........ Vi får nog komma ut för lunch....
Förberedelser inför skolinspektion står på agendan.
Jag hoppas det blir en givande dag. Antar att huvudet kommer vara överhettat när dagen är till ända.

Nu ska jag försöka få fart på damerna. De är så där lagom sega idag.

Ha en bra tisdag!  (Kortvecka! Jiiiihaaaaa!)

Inga kommentarer: