söndag 20 april 2014

Ingen hälsosam påsk direkt

Godis i mängder, god mat MEN en hel del motion. Försöker kompensera allt intag med att röra på mig men för att det ska bli minus på viktkontot behövs det nog några fler och längre pass.
Har i och för sig inte haft som ambition att gå ner över påsk heller.
Men nu är godiset undanstoppat, tages enbart fram på lördag.

Idag ska vi på "bjudning" nummer tre denna påsk. Mattias kusin fyller år så  vi ska dit på mat. I går var det mat hos Mattias föräldrar och i fredags hos mina föräldrar.
I morgon kanske jag får laga mat själv, om jag minns hur man gör =0)

Igår råkade det bli en Cypernresa bokad. Eller råkade och råkade.... Vi har väl funderat länge och väl hit och dit. Velat mellan olika resmål och datum. Vår eller höst?
Höst har känts mest lockande på senaste tid eftersom hösten är sjukt lång. Så sent som möjligt men inte så galet långt bort.

Så det fick bli Cypern igen. Temperaturen håller sig ganska hög där en bit in på hösten.
Jag tycker verkligen om Cypern. Vi har varit där vår och stekhet sommar så nu ska det blir härligt att testa en höst.
April-maj har varit bra, som svensk högsommar.
Augusti var alldeles för varm. Jag tycker inte att det är särskilt njutbart när det är 35-40 grader i luften och 30 i havet. Då svalkar det inte ens att bada.

26 grader i luften och 27 i havet passar nog mig bra =0)
3:e oktober bär det av.
Vi får sällskap av "svärisarna", Mia, Jocke och Olle.

Nu är nya jobb ute på annons igen..... På två skolor jag är sugen att testa....... Innebär pendling men kan vara värt att testa.
Den ena skolan ligger närmare, där är det en tjänst ute.
Den andra skolan ligger lite längre bort, där är det två tjänster ute.
Jag vet vad jag har men inte vad jag eventuellt får. Det är det som skrämmer mig lite från att söka. Men jag kan ju alltid söka och sedan ta beslut om jag eventuellt skulle få det......

Jag vill bort från att ha mina egna barn och släktingar i skolan.
Jag vill bort från att ha mina kompisars barn i skolan.
Jag vill bort från att ha mina barns kompisar i skolan.
Jag vill bort från att jobba på hemorten.
Det har fungerat ganska bra hittills men jag vill vara Lisa i relationen till alla dessa människor. Inte läraren Lisa.
Jag vill gå på ICA utan att behöva diskutera sånt som händer på skolan.....
Jag vill dansa på borden utan att behöva tänka - Hmmm, är någon av mina elevers föräldrar här?
Jag vill följa med mina barn på skidserien, terrängserien, kören osv utan att få höra föräldrar säga - "Hej, hej, fröken Lisa." - "Nu gäller det att ungarna sköter sig när fröken är här".
Jag vet att det sägs med glimten i ögat men det finns ju någon slags undermening i det ändå.

Nu skiter jag i det där för stunden. Nu ska jag plantera om mina stackars blommor som inte får så värst mycket näring i sina trånga krukor.

Kram och glad påsk på er! 

2 kommentarer:

Elin sa...

Sök! Du kan alltid tacka nej om du ångrar dig ;)

Lisa sa...

Ja, jag vet! Ska försöka få iväg ansökningarna i morgon.