fredag 4 april 2014

Jag är i chock!

Jag tror baske mig att jag inte behövt ryta i åt Amanda och Molly en enda gång den här veckan! Inte vad jag kan minnas i alla fall.  I går satte Amanda till och med igång och röjde på sitt rum, UTAN att jag sagt något. Svarta sopsäcken togs fram och hon slängde grej efter grej.

I morse skulle damerna väckas samma tid som jag går upp.
Väckte dem men sa att de kunde sova en kvart till om de ville. Icke, de hoppade upp och klädde på sig direkt.  Det har ALDRIG hänt förr kan jag lova.Håren borstades, frukosten svaldes och sängarna bäddades i ett nafs. Vet inte vad det är som har hänt med dem. Vårkänslor kanske?
Nu pysslas det för fullt på rummen.

Jag har också en lätt euforisk känsla i kroppen. Kunde inte sova i går kväll, var inte trött när jag lagt mig. Gick upp och gjorde i ordning godispåsarna till kalaset i stället en trampa jag omkring här och var bara rastlös. Ett tag tänkte jag till och med gå ut på en promenad men jag hejdade mig. Inte så smart kanske om tjejerna skulle vakna.
Trodde jag skulle vara halvdöd i morse. När alarmet ringde första gången (har det inställt på tre alarm) vaknade jag och kände mig hur pigg som helst. Det måste vara ljuset.
Min dröm är att kunna ta tjänstledigt under januari och februari. Ta med mig familjen till något varmt ställe och tillbringa dessa svarta månader där.
Men det kommer antagligen stanna vid en dröm......

Idag är det uträttningsresa på gång efter jobbet. Present inköp till Hampus som fyller på onsdag, nya tights till Amanda, nya "joggers" till mamman och någe god mat till kvällen.
Min nya last har blivit kvarg, smaksatt och naturell. Vet att de har stora burkar på Willys så jag måste in där och köpa en eller flera.

Vågen slog i taket efter fjällresan så den här veckan har jag verkligen försökt att sköta mig.
3 kg ner kändes väldigt bra. Men mycket av det är antagligen vätska.
Nu gäller det att stå emot sockerdemonerna i helgen.

Har inte ätit strikt LCHF utan det har blivit liiite mer kolhydrater, mycket mindre fett, en och annan frukt och bär.
Magen har mått bra trots mer kolhydrater. Väljer de bra kolisarna. Skulle jag äta bröd, ris, pasta, potatis och socker då skulle magen braka lös. Vet ju hur det var efter resan......

I kväll kommer Mattias. Vi vill ha hem honom nu..... Ja, alla utom Molly förstås som talade om för honom i går att hon inte längtade efter honom =0)

Ha en riktigt bra fredag.

Kramen!

Inga kommentarer: