onsdag 23 april 2014

Det går fort nu

Det är ju redan onsdag! Det här med kortvecka är ju inte så dumt. Nästan så jag blir sugen på att gå ner i tjänst igen =0)
Tänk om man kunde livnära sig 50% som Zumbainstruktör och 50% som lärare..... Det vore nått!

I går snokade jag lite och undersökte vad den ena skolan hade att erbjuda som tjänst. Det visade sig att mitt namn hade kommit upp på en konferens...... Blev liiiiiiite smickrad måste jag säga.
Skickade iväg en ansökan i går kväll.
Den andra skolan ska jag ringa idag.
Har dessutom diskuterat med "sheriffen" hur jag känner med allt kring att jobba på hemmaplan och att undervisa mitt eget barn. En kollega kom med en ganska bra idé så hamnar jag inte på någon annan skola kanske det kan blir en annan lösning på skolan.

Var, som sagt, i Sandviken hela dagen igår. Mamma och pappa hämtade barnen och jag for direkt till Valbo för lite uträttningar. Vi har ju en liten sockertopp som fyller 5 år i morgon <3 p="">
Kom hem i 18-tiden, åt en tallrik kesella och ett ägg och cyklade sedan upp på Granön där mamma, pappa, damerna och Cecilia var. Vi strosade runt och njöt av alla vitsippor och sen fikade vi.
När jag cyklade hem blev jag nästan lite euforisk över hur galet vackert det är i Gysinge. Man ser inte alltid det för man blir så hemmablind. Och jag har gått i någon slags vinterdvala länge nu men jag tror att jag har vaknat upp lite ;0)

I dag tänkte jag att jag skulle försöka få med damerna på cykel på min joggingtur. Anar att jag kommer få muta dem en hel del för att få som jag vill =0)

Ha det gött!


Inga kommentarer: