tisdag 15 april 2014

Människa igen

Tänk att både mat och dryck kan ge mig en känsla av att vara bakfull.
I lördags kan jag ärligt erkänna att jag var bakis. Dryck av olika slag under fredagen gjorde så att jag verkligen inte kände mig stark dagen efter..... ;-)
På kvällen gick jag lös på en kebabtallrik samt en påse lösgodis.......
Söndagen var inte heller en särskilt bra dag, hade ont i magen som tusan och sötsugen. Fortsatte att äta det som var kvar i gottepåsen. Sen var det fika hos mor och far. Sen var det pizza på kvällen. Visserligen hemmagjord men......
I går var jag inte heller fräsch. Hade åter igen ont i magen och var allmänt slö. Lyckades masa mig iväg till Valbo och Sandviken med tjejerna men det var banne mig tungt.
Åt bra mat och inget sött. Idag är jag som en ny människa igen.
Att jag aldrig lär mig.......
Jag vet hur jag mår av skitmat och godis men av någon anledning går jag lös ändå.

Just nu känns det som att jag aldrig mer kommer gå lös på en godisskål men tyvärr känner jag mig själv alldeles för bra. Jag kommer trilla dit igen.......

Idag försöker jag mig på en halvfastedag. Det är inte helt lätt när man är ledig med barnen. Vill inte stå över måltider så att de börjar undra.
Idag löste det sig som så att Amanda är på filmvisning med Junis. Hon äter lunch där.
Molly har Towa här på lek och de ville äta lunch i lekstugan. Då kunde jag smyga med att jag hoppade över lunchen.
I kväll blir det kasslerwok. Den ser jag fram emot.

Ett "tröligt" inlägg men livet är inte alltid så förbenat skoj ;0)

Ha´re!

Inga kommentarer: