fredag 31 januari 2014

Det snurrar på!

Hjälp vad veckorna snurrar på i högt tempo. Ännu en vecka har gått, tre veckor kvar till sportlov.
Vi har hamnat i en sån där vardagstrall nu som jag blir galet uttråkad av. Samma visa vecka efter vecka. Jobb, hem, laga mat, slöa, sova och sen börjar det om......
Tisdag och onsdag är det visserligen skidåkning och Zumba men gaaaah! vad jag känner mig uttråkad på av den här årstiden. Hatar att frysa!

Kommande vecka blir en riktig svinvecka. Måndag och tisdag är lång som vanligt eftersom vi har konferens och mattekurs. Onsdag ska jag dessutom se en föreläsning och ha ett möte med lärarstudentens handledare via nätet. 14,30-17,45........ Känns som lite jobbig tid. Äta och hinna hem före Zumban känns omöjligt.
I bästa fall kanske jag kan se till så att Amanda och Molly har sysselsättning här hemma så kan jag stänga in mig. Föreläsningen kan man ju smita ifrån för att torka en rumpa eller ta ner en målarduk, men mötet är värre med........
Vi får se hur jag löser det.

Det är en massa annat som ligger och maler just  nu också så sömnen blir som vanligt lidande. Inte bra. Jag blir en riktig ragata då.......

För att liva upp vardagen lite så avslutade jag och Mattias gårdagens "uträtta-saker-i-stan"-resa med en tvårätters middag på restaurang.
Det var gott och trevligt. Snabbt gick det eftersom vi ville hem och avlösa barnvakterna men det var i alla fall trevligt med ett break i vardagslunken.

Idag åker vi till badhuset med våra sippor.
I morgon blir det 60-årskalas.
Söndag måste det bli en skidtur med barnen.
Det är tur jag har lite trevligheter att se fram emot =0)

Måste dessutom ta tag i min träning igen. Fasen! Jag hade ju fått in rutinen, det höll i 2 månader och sen föll det där vid jul och nyår. Det finns ingen annan än jag som kan reda ut det där så jag får väl ta tag i det snarast!

Ett gnällinlägg men så blev det idag......

Ha det bra hörrni!


Inga kommentarer: