torsdag 9 januari 2014

Köpstopp

Jag har infört något nytt här hemma. Planen är att vi alla ska hålla den men JAG ska i alla fall göra det.
Under januari månad ska jag inte köpa en enda grej! Det är köpstopp! Enbart mat och andra konsumtionsvaror som är nödvändiga för att få vardagen att flyta på.

Jag är verkligen shoppinggalen och handlar fasligt mycket onödiga saker som vi egentligen inte behöver men nu är det stopp!
Istället kan jag spara undan pengarna..... och handla i februari ;0)
He he he, nej då. Jag ska bli bättre på att inte handla onödiga saker, hela året om!
Kläder är ju sjukligt kul att handla. Sanningen är ju att jag har hela garderoben full och absolut inte behöver inhandla något nytt. Och nu ska jag inte göra det.
Så om ni ser mig i någon affär och handlar nått som inte går att äta eller förbruka på något annat vis så ska ni ryta i åt mig ;0)

I tisdags när i var i Sandviken gick jag rakryggad förbi ALLA affärer utan att ens kika in för en "klämrunda".....
Jag kan konstatera att jag har två beroenden: socker/stärkelse och shopping. Jag jobbar numera på att bli av med båda.....

Ha en finfin torsdag! 
Snart är det helg igen!

1 kommentar:

Den där Victoria sa...

Hmm, låter som något som jag skulle behöva anamma också. Både socker och shoppingberoendet :) .

Kram Victoria