fredag 17 januari 2014

Ont, ont, ont!

Var till gymmet igår. Jag har insett att jag kanske måste kliva ur den där bekvämlighetszonen och jag vill ha mer resultat och lägga på vikt. Sagt och gjort. Bestämde mig för att ta tunga vikter och köra så många lyft tills jag inte orkade mer - vila- repetera detta 3 gånger.
Idag känns det kan jag lova. Vill inte ens tänka på hur det kommer kännas i morgon.......
Petade även in lite pulshöjande benövningar och avslutade med intervaller på löpbandet. Jobbigt men skönt efteråt!

Äntligen fredag och idag är det Mollys lyckodag. Efter skola/dagis ska vi hämta hennes bästis Towa som ska med hem till oss och leka.
Båda tjejerna är olyckliga över att Towa börjat på skolan så det var verkligen läge för en eftermiddag i lekens tecken.

Pratade igår med personalen på dagis om hur Molly känner och de har även där märkt att hon inte är sig riktigt lik efter att kompisarna flyttat.
De kom med ett förslag att fundera på och det kommer ge mig gråa hårstrån om jag ska grubbla på detta. Förslaget var att låta Molly flytta ner till skolan......
Vet inte hur jag ställer mig till detta. Molly skulle bli överlycklig.
Fördelen är att hon får vara med dem hon leker bäst med och jag antar att det stimulerar hennes utveckling bäst. Hon kommer må bra och inte längta efter de sina.
Nackdelen är att hon då redan till hösten börjar F-klass.
Kunskapsmässigt är jag inte ett dugg orolig, hon är redan på gång med att läsa och räkna. Men hon missar ett år med lek. F-klassen jobbar mycket tillsammans med åk 1 och där kommer hon ju självklart göra stora framsteg men leken är ju så otroligt viktig.

Jag tror vi får låta det gå ett tag och förhoppningsvis kommer Molly vänja sig vid den nya situationen......
Känns liksom jobbigt när hon hela tiden säger att hon inte vill till dagis....... Dit som hon har längtat förr.....

Kram!

Inga kommentarer: