torsdag 16 januari 2014

Mitt förhållande till frukost....

Det är bara att inse att frukost ställer till det för mig. Jag har kört periodisk fasta (16:8) länge nu och periodvis kombinerad med 5:2. För tillfället kombinerar jag dem.
I går ville jag dock äta frukost.
Hade stekt på en hög kesoplättar kvällen innan och tänkte äta till frukost. Vad händer då? Ja, det stora suget slår till! Trots att jag ätit förståndig lunch och middag så blir jag så sugen på kvällen! Jag fattar inte hur det hänger samman och så är det alltid när jag ätit frukost.
På helgerna är jag ständigt sugen EFTER lunch, fram till lunch går det bra. Sen slår det till.....
Att få i sig helgfrukosten är inga problem eftersom vi sällan äter direkt efter att vi vaknat utan man hinner "gojsa" till sig lite.
I går var det nästan en pina att få i sig den där frukosten kvart i 7, trots att det var mina favoriter som skulle ätas upp.
Jag fortsätter nog att bryta fastan vid lunch.......


Jag tror jag ska börja titulera mig "yrkesförmedlare" =0)
I somras såg jag till så att Ceclila sökte jobb här i Gysinge och hon fick det!
I måndags visade det sig att vi inte hade någon bild och svenska-lärare. Ringde ett samtal och vips så sattes hjulet igång och Amelie fick tjänsten för den här terminen.
Blev lite paff att det gick så smidigt eftersom hon behövde söka tjänstledigt men det gick galant!
Ska bli trevligt att ha henne som kollega!

Dags för tandborstning och påklädning för smådamerna.

Ha´re!

Inga kommentarer: