onsdag 8 januari 2014

Nyårslöfte

Mina nyårslöften brukar ju vara något viktminskaraktigt. I år blev det inte så. Det brukar ju gå bra fram till sommaren då det havererar. Nya tag på hösten, går bra och sen haveri över jul igen...... Så jag ger tusan i att lova mig själv något sånt. Då kanske det går bättre =0) Har nästan gett upp hoppet om att komma i mål.....

Nej, i år ska jag bli bättre på att källsortera! Har redan börjat och det går bra.
Nya lådor att sortera i som står bra placerat. Tidigare hade jag pappkassar i pannrummet. Det blev för omständligt (har ca 10 meter till pannrummet =0).......)
Nu har jag mina lådor under diskbänken och då går det som en dans.Har inte slängt nått i gröna tunnan sen vi kom hem från fjälls i söndags! Det var visserligen omöjligt att slänga nått däri eftersom tunnan var överfylld! Omöjligt att stänga locket! Men nu blir det ändring på detta.

Sen är det bara det att jag ska försöka övertyga Mattias om att detta är bra. Han slänger allt i samma och sen står jag där och plockar ur.
Men jag ger mig inte!

Är lite sugen på egen kompost men det får vänta till våren. Ska studera svärmors först och se om jag klarar av alla maskar. Uäk!

Gårdagens jobbstart gick galant! Det kändes helt ok bara jag kom till skolan. En ganska bra föreläsning på skolan som gav lite nya tankar så det här kommer bli bra!
Skönt att mjukstarta med kortvecka.
Att jag sedan har världens bästa kollegor gör ju också att det är lättare att gå till jobbet. Och idag kommer de som gör det mest värt att gå till skolan. Mina finisar! En termin kvar nu bara innan jag måste släppa treorna! Usch, usch, jag vill inte!

När vi åkte hem från fjälls lyssnade vi på Martina Haags Vinterprat i P3. Hon pratade om sin löparkarriär. Hon startade på 12 minuter och sedan ökade hon en minut per gång. Jag blev väldans inspirerad så i går tog jag mig en tripp. Bestämde att jag skulle börja på 10 minuter i ganska högst tempo.
Det kändes inte särskilt betungande att gå ut eftersom jag visset att det var ett väldigt kort pass. Det gick bra =0)
Det hade varit fasligt skämmigt om jag inte hade orkat 10 minuter men jag har inte sprungit på jättelänge så jag vill mjukstarta så jag inte tröttnar.

I dag hoppas jag hinna med en tur till gymmet. Vi får se hur det går med den saken!

Kram!

Inga kommentarer: