onsdag 1 januari 2014

GOTT NYTT 2014!

Ja se då var det ett nytt år igen!
Den första dagen på året brukar ju kunna vara en tung start när man varit på fest men se i år blev det inte så. Trots att jag somnade halv 5!
Väldigt skönt må jag säga.

Vi firade in det nya året med en bunt vänner och några barn. Eftersom vi blev så många lånade vi lokal av Centrum för byggnadsvård . Vi höll till i den delen det brukar vara café i på somrarna och det blev verkligen en hit! Så otroligt mysigt och barnen hade hur kul som helst. Lekte café, bakade med playdough-deg och rusade omkring.

Amanda och Molly orkade med tolvslaget och en stund till  men sen tog de en powernap på ett par hopfällbara sängar som vi vecklade ut.

Vi åt god mat och magen står fortfarande åt alla håll!
Nu är det nya tag med kost och träning men idag slappar jag......

Slappa är väl i och för sig att ta i! Vi har städat på caféet och sen har jag packat..... Vi drar till Sälen i morgon på en liten fjälltripp.
Vi måste ha SNÖ! Jag är så less på det här vädret. Är det vinter ska det vara riktig vinter!
Vi stannar till söndag och sen är det vara att åka hem och tillbringa måndagen i fosterställning och rida ut ångestattackerna...... På tisdag är det dags! Jag har inget behov av att börja jobba än! Har inte tröttnat på att vara ledig! Vi har det så bra här hemma.
Jag hoppas jobbsuget kommer snart!

Det är kanske egentligen inte att jobba som känns drygt utan att man måste in i systemet igen. Tider att passa, inte bestämma över dagen själv utan det är alla plikter som styr mina dagar.
Men kommer man väl igång så blir de bra!

Nu ska jag i alla fall njuta de här sista dagarna och INTE tänka på det som komma skall!

Flera omkring mig "nystartar" i sina liv nu i januari med nya jobb eller studier. Blir lite inspirerad men jag får aldrig fingrarna ur och jag är nog lite för feg.
Har hittat en utbildning jag gärna vill gå men det är en privatutbildning och kostar 21 000.... Sen ska man finansiera livet också. Vill inte ta studielån och jag tror inte ens att man får det när det är privat......
Så, jag jobbar på ett tag till =0)

Nu ska jag lägga mig..... Jag hoppas vi kommer iväg i bra tid. Vill gärna åka lite i morgon eftermiddag. Nya skidor och hjälm väntar på att bli invigda.

Kram!

Inga kommentarer: