fredag 24 januari 2014

Konsekvenser av "ätfusk"

Jag blir lite smått konfunderad över hur min kropp fungerar.
Den talar genast om när jag ätit fel, dvs socker, mjöl eller annan mat med mycket stärkelse i.
Lördagen var en katastrof, åt dåligt på dagen och det resulterade i att jag gick "bananas" på barnens lördagsgodis. Skäms som tusan men så var det.
I söndags hade jag självklart ont i magen och på måndag morgon fick jag knappt igen jeansen, Magen stod åt alla håll.
Insåg att de två veckorna innan var förstörd. Började till och med väga mig när vardagen började igen för att ha någon slags koll.
Tisdag och onsdag har också gått i "uppsväldhetens" tecken. I går kändes det som att jag blev lite lättare och den där svampkänslan försvann.
Ställde mig på vågen i morse och blev glatt överraskad när det visade sig att jag tappat 4 hg den här veckan!
Med glädje skrev jag in det i mitt lilla excelark och viktkurva ser bra ut!


Har snittat på 3 kg precis på 3 veckor. Känns skönt! Nu gäller det att jag håller i.
Fest i helgen. Fest nästa helg. Finns risk att det går åt fanders......

Det är i alla fall fredag och jag älskar denna underbara dag. Slutar tidigt, ska skjutsa Molly till kompisen Towa, Amanda ska ha kompisen Linnéa med hem. Själv ska jag....... dammsuga och bara slappa.
Dan och Amelie kommer hit och äter i kväll men det blir enkel tacos så jag behöver inte förbereda så värst mycket långt i förväg. Eller så gör jag det så slipper jag i kväll ;0)

I morgon ska vi fira kusin Susanne som fyllt år. Tänkte jag skulle försöka komma iväg till "Min lilla mormor och jag" och köpa present på förmiddagen. Kaaaaanske något litet fint hem till oss också. Köpstoppet ställer till det tycker jag.
Har tömt kontot och satt in på sparkontot för att jag inte ska "okynnesshoppa" men det är ju lätt att flytta över ;0)
Snart, snart är det över och ny klutt trillar in på måndag. Det har gått oförskämt bra att inte shoppa så det kanske får bli en omgång till. Eller kanske varannan vecka.....
Till och med barnen har gett sig med allt tjat om det ena och det andra.

En sak kan jag erkänna att jag köpt...... Men det behöver jag inte betala förrän grejerna kommit hem.... Beställde en omgång Rice-muggar....... Überfina. 

Nu är det dags....... Brassa i väg på veckans sista arbetspass.....

Pöss!

Inga kommentarer: