fredag 10 januari 2014

I dag ska julen ut!

Lite sorgligt men det är dags nu, att slänga ut julen. Började lite smått för några dagar sedan med tomtar. I går blev det dukar och ljuslyktor. Idag blir det gran, stakar, stjärnor och gardiner.
Det är ganska mysigt att få sätta fram det där vardagliga också. Är sugen på att handla lite nytt hos Min lilla mormor och jag men det går ju inte. Jag har ju köpstopp! Får flytta om och byta plats på det jag har så kanske det känns som att det är nytt ;0)

Har lite ont i hjärtat..... Molly har också lite ont i hjärtat......
Alla hennes närmsta kompisar har nämligen slutat på dagis. De har flyttat ner till skolan eftersom det blivit så många barn på Lingonbacken.....
Trodde först att det skulle gå henne obemärkt förbi men fy vad hon saknar sina kompisar.
Hon har mest lekt med de där tjejerna som är ett år äldre och nu är de borta.
I går sa hon - Det är tur att jag har Rasmus....... Hennes blivande make =0)

Snuttepluttan! 1 ½ år innan hon får träffa dem dagligen igen.....
Självklart är det en period nu som det kommer bli jobbigt och hon kommer sakna dem. Jag vet ju att hon även leker med de andra barnen så det kommer inte gå någon nöd på henne. Men det är jobbigt att se att hon inte är lika glad när jag lämnar henne. Det märks även hemma att det blivit förändringar....

Vi får hitta på lite kuliga saker i helgen så hon kommer på andra tankar. Amanda ska ha Felicia här på översovning och i morgon ska de två damerna på kalas. Jag lurar på om jag och Molly ska hitta på något, bara hon och jag......

Kram!

Inga kommentarer: