tisdag 21 januari 2014

Tisdagströtthet

I går var det, som jag skrev, långmåndag. Galet lång blev den. Var trött som bara den när jag kom hem, åt mat, slöa en stund i soffan och sen skulle jag sova. Pang - jag var klarvaken. Helt omöjligt att somna. Så där låg jag flera timmar och försökte somna......
I dag känns det kan jag lova. Är så trött så ögonen håller på att ramla ihop. Jag får se till så jag är på språng hela tiden. Sätter jag mig ner kommer jag garanterat somna!

Mattekurs idag, jag undrar hur jag ska kunna köra in till Sandviken????????

I morse testade jag "fettkaffe". Låter fasligt äckligt och jag var skeptiskt. Men jag ångrade mig! Det var kanongott.
Jag blandade kaffe, smör och kokosfett (Jag vet! Det låter skitäckligt!!!) med stavmixer, hällde upp i mugg och drack. "Duttade" på lite kanel också.
Det blev som en god kaffdrink, fast utan alkohol förstås ;0)
Man skulle säkert kunna använda den som bas till goda drinkar.

Har läst i många bloggar om fettkaffe men äcklats av ingredienslistan. Eftersom jag misskötte mig som tusan i helgen kände jag att jag behövde "avsockra" mig och man håller sig ju mätt längst med fett. Så jag testade..... Det kommer bli fler av dem kan jag lova!

Ser dessutom fram emot lunchen idag..... ostpanerad omelett! Otippat, eller hur? =0)
Det är de bästa dagarna, de dagar jag får äta omelett till lunch. Skulle kunna äta det varje dag!

Nu ska jag dock ta tag i lite världsligare saker.

Ha det bra!

Inga kommentarer: