söndag 5 maj 2013

Söndagsvägning

I fredags glömde jag väga mig. Stora rubbningar i rutinen när jag skulle jobba en fredag =0)
Vägde mig i morse istället. Då stod det 64 på vågen...... Känns bra men jag skriver ändå 64,5 i min viktrapport..... Det känns smått otroligt att jag skulle väga 64. Har lite svårt att tro det.

Min oroliga ådra i kroppen börjar tro att det är nått som är fel. Att jag är sjuk på någe vis.
Efter att ha KÄMPAT i 2 ÅR med att bli av med mina sista kilon så har det plötsligt släppt. Och det med råge. Det har gått neråt varje vecka den senaste tiden.
Fast å andra sidan har jag lagt om kosten och det måste vara den som ger detta resultat.
Kanske, kanske, kanske når jag mitt mål i sommar.

I fredags anmälde jag mig och en till drös med människor till Vårruset. Man kan säga att nästan precis när jag klickade ok vid betalningen slog taggtråden i halsen ut sina taggar. Började få halsont där på kvällskvisten och sen har det hållt i sig hela helgen. Har dessutom känns mig febrig. Så irriterande. Det är liksom dags att börja träna om jag ska orka springa den där halvmilen.....
Fast det kanske jag skulle ha gjort för flera veckor sedan.....

Är totalt omotiverad till att träna. Jag TROR att det kan bero på att jag går ner i vikt utan att träna. Jag har alltid sett viktnedgång som en morot till att träna, men nu går det ner ändå. Därför känns det som att jag inte behöver träna. Men jag skulle verkligen behöva!

Det är egentligen bara Zumban som får mig motiverad men just nu känns den också lite enformig...... Galet! Det som har varit den stora glädjen i mitt liv.
Sista passet i Tallhallen morgon. Är lite sugen på att ha ute sen efter Rhodosresan men vi får se. Det var så mysigt förra våren/försommaren när vi dansade ute på skolgården.

Idag står trädgårdspyssel på agendan. Mattias har grävt ner nya kantstenar i två land. Det ena landet skulle egentligen bort men när jag kom hem efter min Valbotur i går hade han istället gjort det större..... Suck! Jag jobbar för att göra trädgården mer lättskött. Mattias jobbar för att ge MIG mer  jobb.
Ska flytta lite perenner och plantera penséer. Tänkte inte plantera nå blommor i krukor innan vi åker men det ser så himla tråkigt ut på bron. Alla andra har det så trevligt vid sina entréer så jag får ta och fixa till lite =0) Annars kommer alla prata om den där förslappade Lisa Larsson som inte anstränger sig och gör trevligt på bron ;-)

Kan inte exakt beskriva Mattias bokstavskombinationer men jag tror att de flesta ur alfabetet är med..... Han har inte mycket till ro i kroppen och måste hela tiden ha nått projekt på gång. Jag får en hel del prestationsångest måste jag säga. Är han ute och donar känner jag mig ganska lat om jag sitter inne med en bok så då måste ju även jag dra i gång nått....... Så idag ska jag grejsa! En stund i alla fall. Kesobröd ska jag även baka.

Ha en bra söndag! Kom ihåg att helga vilodagen...... På Kjellins väg gör vi det inte..... ;-)

Kramen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Egentligen är det ju absolut lättast att gå ner i vikt med att enbart äta rätt och hålla koll på kalorierna. Fördelen med träning är ju dock att man kan forma om kroppen samtidigt. Annars är det ju lätt att man väger lite fast blir lös och pluffsig. Hoppas du hittar träningsglädjen igen!

Lisa sa...

Helt sant! Vill man "fasta till" kroppen så krävs det träning!