tisdag 21 maj 2013

Första arbetsdagen

Ja, nu är det avklarad. Den första arbetsdagen efter ledigheten.
Det gick ganska bra. Har bara en lektion på tisdagar och sedan planeringstid. Ganska mycket ska hinnas med på dessa tisdagar. Det gäller att ha struktur.

Amanda blev hemma med mormor och morfar eftersom hon är så förkyld. Blir nog samma visa i morgon. Felicia var också hemma idag. Det var inte bra med den där resan..... ;-)

I går fick jag en skön dag för mig själv. Vi skulle till Hedesunda på förmiddagen och köpa krukor. Damerna ville inte följa med så de ringde mormor och morfar och frågade om de fick komma dit. Och de sa inte nej.....
Sen blev de kvar ända till kvällen då hela högen inklusive min morfar Frans kom hit på mat.

Det var ju strålande solsken hela dagen. Satt en stund i solen, tvättade, hängde tvätt, tvättade, hängde tvätt, tog en promenad och tvättade lite till.
Hade och har galet ont i bihålorna så jag försökte ta det lite lugnt men det är ju så lagom lätt när man har en hel del att fixa med.
En skön dag var det i alla fall.

Nu ska jag snart peta i mig mat. Västerbottenpaj, bacon och sallad. Mumma!
Sen ska jag tillbaka till jobbet för föräldramöte med blivande f-klassföräldrar.

Jobbet jag sökte innan vi åkte i väg blev det inget av. Tjänsten ska inte ens tillsättas. Det var synd för jag har verkligen funderat hit och dit under Rhodosveckan och kom fram till att jag skulle ta jobbet om jag fick det. Nu behöver jag inte längre fundera över det.
Nu ska jag i stället grubbla över ett annat förslag jag fått, dock på min nuvarande arbetsplats.

Ha det bra!

Kram Lisa

Inga kommentarer: