onsdag 29 maj 2013

Dålig uppdatering

Det blir inte så värst mycket uppdaterat här just nu måste jag säga.
Vill inte skylla på att jag är trött men sanningen är den att det är så det är.
Såsar mest omkring just nu fast det finns miljoner saker att göra. Tänker att jag hinner när det blir sommarlov. Vissa saker på jobbet skjuter jag till planeringsdagarna i juni...... Snablans vad jag kommer få jobba då!

I går satt jag och vår specialpedagog på skolan och pratade..... För henne var livskvalité att få lägga sig i en solstol och läsa en bra bok.
Jag blev så galet avundsjuk! Det är det för mig också men när i hela friden ska jag få ro till att läsa en bok????
Självklart finns det stunder då jag skulle kunna ta en läsestund men väldigt sällan få läsa i lugn och ro. Det är alltid någon som ska ha hjälp med något så det blir liksom inte av att ta sig den tiden....... Då är det lika bra att vara på språng hela tiden :-)

På Rhodos sov jag ca 9-10 timmar per natt!!!! Det är helt sjukt. Det gör jag aldrig hemma men jag antar att jag behövde det. Under den resan var det total avslappning i en hel vecka. Kände mig aldrig trött på dagarna  men jädrans vad jag sov på nätterna.
Det kanske är det antalet timmar jag egentligen behöver för att orka. Det skulle innebära att jag måste lägga mig klocka 20-21.... Känns lite väl tidigt....

Nu ska vi se om jag får med mig några gosegrisar till skola och dagis. Underligt väder idag. Spöregnar men himlen är blå.... I alla fall åt ett håll.

Kram!

1 kommentar:

Anonym sa...

9-10 timmar per natt? Låter som paradiset :) Bestämde mig precis för att ta spontanledigt imorgon fredag. Just nu är det inget som hastar, och då väljer jag att ladda batterierna för nästa vecka.

kram, pernilla be