fredag 24 maj 2013

Enda nackdelen med Rhodosresan äro.....

...... en viktuppgång....... 1,7 upp. Och det är efter att jag nu skött kosten under den här veckan. Det kanske var mer när vi kom hem.
Är ganska säker på det för jag kände mig svullen och fet som en gris när vi kom hem.

Det började så bra med maten där på Rhodos. De första dagarna valde jag bort allt med kolisar och jag höll mig mätt och nöjd. Inget sockersug.
Tills Mattias köpte ett Pringelsrör en kväll. Jag trodde jag skulle kunna smaka några och sen vara nöjd. Men icke. Jag mölade i mig och sen var det igång.
Dagen efter tänjde jag lite på gränserna vid frukosten. Till lunch tog jag en brödbit. Sen valde jag INTE bort pommefrites till middagen osv. Det var liksom kört.

Jag kan ärligt konstatera att jag har någon form av ätstörning och är extremt känslig för socker och kolhydrater. Kanske blir man mer känslig efter att ha uteslutit det en längre tid. Jag vet inte. Men jag vet nu att det bästa för mig är att äta kolhydrater i mycket begränsad mängd.

Vart efter som jag åt kolisar där på Rhodos så kände jag att jag även samlade på mig vätska och kände mig så där "svampig" som jag var förr.

Den här veckan har jag kört på med mig periodiska fasta och dragit ner på kolisarna igen och jag märker hur "svampen" försvinner =0)

I går sprang jag ju Vårruset och hade inte för avsikt att SPRINGA runt utan att TA mig runt.
Dålig uppladdning har det varit. Det resulterade i bästa tid någonsin. 33,01 blev tiden =0)

Det är ju egentligen ingen topptid jämfört med andra vältränade men för mig personligen är det en bra tid eftersom jag aldrig sprungit på den tiden förr.
Planen runt nyår var under 30 men det visste jag att jag inte skulle fixa. Men för att vara 5 km första gången sedan september så är jag väldigt nöjd!

Idag är jag och damerna lediga och vi har redan hunnit bli osams trots att klockan bara är halv 11......Känns ju lagom kul.
Det blir nog en tripp till min kollega  Eva  och hennes blommor för lite inhandling. Det är ju liksom dags att få styr på trädgården.

Kram!

Inga kommentarer: