torsdag 30 maj 2013

22.16

Nu är klockan 22.16 och jag har knappt suttit på rumpan idag förrän nu. Jo, ca 10 minuter när vi övade avslutningssånger i kyrkan och när jag åt lunch och kvällsmat. Men från och med NU ska jag ta helg och bara njuta. Jag har faktiskt hällt upp ett glas vin som jag sippar på =0) Men bara ett litet..... Jag ska köra bil i morgon förmiddag och då är det ju bra om jag inte har gammalt vin i ådrorna ;0)

Idag har jag faktiskt ingen annan än mig själv att skylla på när det kommer till späckat schema och mycket att göra. Jag försöker hela tiden få in saker som tar tid och som jag egentligen inte MÅSTE göra men som jag VILL göra.
Idag var det viktigaste att ta sig till sommarfesten på Mollys dagis och packa inför Oxbergstrippen. Eftersom jag hittat ett recept på jordnötssmör så ställde jag naturligtvis till med tillverkning av detta när jag kom hem efter jobbet. Samtidigt som jag försökte få tjejerna att packa sina väskor. Mitt i alltihopa började jag fundera på vad jag skulle använda jordnötssmöret till. Googlar lite snabbt och hittade Snickers. Kunde inte låta bli att testa detta så då blev det tillverkning av sådana också.
Packade ihop den förberedda matsäcken till picknicken på dagis, lämnade över kidsen till Mattias som precis kom hem och åkte iväg före dem till dagis. Är med i föräldrarådet och jag skulle sätta upp tipspromenaden jag knåpat ihop.

Massa mys på Lingonbacken men glada barn och deras familjer, sång, musik och dans. Sommarfesterna på dagis är verkligen urmysiga!
Efter detta skjutsade vi hem Felicia som vi hade med oss och sen vidare hem. Då var klockan ca 20.00. Packade, städade, bakade kesobröd och stekte plättar.......
Om man säger så här....... Snickers, städning, kesobröd och plättar hade jag kunnat ge tusan i så hade jag sluppit sitta här svettig och speedad. Städningen är det skönt att bli av med. Avskyr att komma hem efter en resa och det är ostädat. Kesobrödet vill jag ha med till Oxberg och plättarna blir lunch till kidsen. Så helt onödigt var det inte.
Ska försöka komma ner i varv nu och lägga mig och läsa Viktminskning med LCHF.
Reserverade den på bibblan för länge sedan och i kväll när vi kom hem hängde den på dörren. Världens bästa bibliotekarie Maria Hellström hade tagit med den och lämpat av när hon åkte hem.
Så nu ska jag gona ner mig i sängen och läsa.
Behöver lite pepp nu! Har smaskat mycket nu. Visserligen LCHF-vänligt men sånt godis gör ju också att viktnedgången tar längre tid.
Dessutom måste jag komma igång med träningen......

I morgon bitti - eller - jag antar att det blir förmiddag, drar jag och damerna Jansson mot Dalarna. Vi packar matsäck och åker mot Oxberg.
Planen är att vi ska stanna vid Lager157 och kanske Insjön. Det beror på vilket humör vi är på. Jag och Amanda blir ju lätt lite "okontanta" när vi ska shoppa ihop...... ;-)
Vi ska i alla fall stanna på något mysigt ställe och äta matsäck har vi kommit överens om.

Nu är vinet urdrucket och det är läs/sovdags.

Ha det bra så hörs vi efter helgen!

Kram från Lajsa

Inga kommentarer: