söndag 21 april 2013

Trött men nöjd med helgen.

Jag är sjukt trött! Kom i säng sent i går kväll och sen skulle Amanda stöka halva natten. Hon kom in till oss och snurra omkring som en karusell. Halv 4 tittade jag på klockan sista gången.
Startade dagen med att baka bullar och kokostoppar till Mollys födelsedagskalas.
Matmarknadsbesök och en stund i solen.

Nu står en paj i ugnen så snart är det dags för mat. Efter det ska vi (eller i alla fall jag) titta på Sune i Grekland.
Vi tog ut tv:n i uterummet i fredags och tittade på film medan tjejerna tittade på Let´s dance. Jag har hela tiden sagt att det ska vara tv-förbud där ute men det var så mysigt så den får nog stå kvar ett tag =0)

Sunefilmen såg jag och Amanda på bio och den var verkligen bra. Lite extra bra eftersom vi kände igen oss från hotellet vi bodde på sist vi var till Rhodos =0)

Så i kväll kör vi lite nostalgi och längtar efter Rhodos.


I går hade jag en trevlig dag med min sambo. Det är inte ofta. Inget märkvärdigt, vi var till Uppsala på bilbesiktning och lite shopping i Gränby. Mattias var också på shoppinghumör så det blev inte alls  som det brukar, dvs jag släpar omkring på honom. Nej, den här gången var det seriös shopping där vi båda gjorde fynd =0)
Tjejerna var med farmor och farfar och hade hälsat på Olle.
När vi satt här i solen på eftermiddagen kikade Dan och Amelie förbi. De blev kvar på mat och stannade en bra stund in på kvällen. Vi åt och drack och mös i uterummet.
I kväll ska jag i säng tidigt! Så det så!

Veckan bjuder på en hel del hållpunkter att ha koll på.......
Måndag sjåig som vanligt. Amanda ska vara på dagis eftersom skola och fritids är stängt. Hon längtar!!!!

Tisdag lugn, hoppas jag. Ska bara komma ihåg Amandas hälsosamtal med skolsköterskan 10.30.

Onsdag fyller Molly. Amanda ska öva i Göransson Arena inför konsert.
Blir lite uppvaktning av Molly på morgonen, sen måste vi brassa in till Sandviken direkt efter jobb/skola/dagis. Mollys ska få välja var vi ska gå och äta efter Amandas övning.

Torsdag - då har Amanda sitt första uppträdande i Göransson Arena. Jag behöver dock inte köra in henne, det sköter andra föräldrar =0)
Molly ska till Hedesunda på 4-årskontroll 15,30.

Fredag - jobba. Ska in med hela skolan till Göransson Arena på konsert. Tillbaka på skolan ca 15.00. 17.00 ska Amanda vara inne i Sandviken igen. 18.00 börjar konserten. Får nog bli ett till restaurangbesök då, när ska man hinna laga mat??????

Lördags - 4-årskalas!

Söndag - inget inplanerat!!!!!!! Då ska jag bara njuta av lugnet!

NU ska jag däremot äta smarrig köttfärspaj.

Kramen!

Inga kommentarer: