torsdag 11 april 2013

Sjuk på jobbet!

Det är verkligen ingen bra lösning att ha ont i magen, huvudvärk och yrslig på jobbet. Fy farao säger jag.
I går mådde jag som sagt illa men idag är det istället  magont som kommer och går. Huvudet är tungt som bly och bultar. I bland går jag på sniskan för det känns som att jag ska ramla omkull......

I går tänkte jag 100 gånger att jag skulle packa ihop och åka hem men jag laddade på lektion för lektion. Inför sista tänkte jag att det fick vara nog, att jag skulle gå hem. Då kommer sheriffen med ett par scheman vi måste lösa för att personal är sjuk och blir hemma.
Då var det bara att bita ihop och se glad ut. Hade inte hjärta att säga att jag skulle gå hem..... Istället tog jag på mig att lösa andra sjuka lärares lektioner....... Smart!
Efter min sista lektion åkte jag i alla fall och la mig, sov i 2 timmar......

Hade allt varit vanligt så hade jag varit ledig i morgon men jag ska i stället jobba för en kollega som tagit ledigt då. Tänkte jobba in några dagar till Rhodosresan. Nu ångrar jag mig bittert kan jag lova! Vill bara hem och lägga mig och inte ens tänka på jobb.

Kram!

1 kommentar:

Elin sa...

Usch, det låter inte bra Lisa! Hoppas du mår bättre i morgon bitti och orkar med dagen. Du ska vara rädd om dig!