tisdag 9 april 2013

Rätta, rätta, rätta, rätta

Herregud på slutet! Har suttit och rättat nationella prov! Är helt död i huvudet känns det som. Det är papper hit, bedömningsanvisningar dit, häften här och lite mer papper där!
Man ska göra en förståndig bedömning och sedan ska jag leva med och stå för att jag har gjort den bedömningen......
Tjo hej så roligt det är ibland!
Behöver verkligen en liten paus nu. Börjar dessutom bli hungrig nu.

Igår var det en hemsk dag matmässigt. Jag åt bra men det var väl som så att kolhydraterna efter fusket skulle lämna mig. Kände mig hungrig hela dagen!
Innan nätverksträffen i Sandviken hann jag med en snabbis till Valbo och sprang in på Coop. Behövde något mellis.                                        
                                                                     Hittade detta!
Måste vara världens bästa uppfinning. Fem små, små ostar samlade i en förpackning.
OBS! Bilden är lånad så det såg inte så här snyggt ut när jag åt.
En färskost med peppar, en med gräslök, en med ananas och caschew, en liten brie och en blåmögel. Såååååå himla gott!
Tror jag måste köpa hem några såna där förpackningar och ha hemma för nödsituationer ;-)

Idag drar vi till stan efter jobbet. Hampus fyller 7 år och det vankas kalas. Vi måste dock fixa present först. En radiostyrd helikopter vill herr´n ha. Får väl se om jag kan fixa det.

Molly fyller ju snart 4 år och vi har INGEN aning om vad vi ska köpa till henne. Det finns liksom inget hon behöver. Vi skulle helst vilja köpa något rejält men hon har ju typ allt. Cykel hade ju varit bra så här på vårkanten, men det har hon.
Tips tas emot med öppna armar =0)
Köpte lite kläder till henne igår, klänning, tights, bolero, en kjol och en ny bikini. Hon älskar kläder så det är tacksamt.
Hon vet inte ens själv vad hon önskar sig. Det kanske är ett gott tecken, hon känner sig nog nöjd med det hon har.

Nu ska jag gå och äta lunch. Hemmapanerad fisk (har dock inte tagit upp firren själv), sås på Philadelphia vitlök och örter (eller är det gräslök???? Minns inte.) sallad och olivolja med citronsmak. Jag hoppas det ska smaka götta!
Panerar min fisk i mandelmjöl, kokosmjöl, linfrön, fiberhusk och pofiber. Blir så galet gott!

Nu drar jag mot personalrummet.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer: