torsdag 25 april 2013

Längtar efter helg

Jag längtar verkligen efter helg nu! Det snurrar på så fort nu. Jag hatar att skriva det igen men hjälp vad det har varit mycket den här veckan.
Jag ska snart hasta iväg och hämta Molly och åka på 4-årskontroll. De ska precis äta mellis nu så jag tar och plockar ut min rast innan jag hämtar henne. Då kan hon äta utan att ha en mamma hängandes över sig =0)

Igår blev det tyvärr inte så mycket firande av Molly för vår del. Hon som tur var kalas på dagis så då kändes det ändå lite skönare i själen. 
Vi hängde med Amanda på övningen i Göransson Arena. Eftersom ingen ville följa med barnen upp på scenen så fick jag göra det...... Molly satt med Pia på läktaren. Jag smusslade med en liten godispåse till henne som hon fick smaska på.
Gulletussan! Jag får så himla dåligt samvete över att vi inte kunde ge henne fullt fokus på hennes alldeles egna dag!
Efter övningen så mötte vi i alla fall upp Mattias och hastade iväg för ett restaurangbesök. Molly ville ha kött och beanaisesås så vi åkte till Napoleon. Hon valde spaghetti och köttfärssås =0) Glass till efterrätt.
Själv tog jag fläskfilé, någon smarrig sås, som jag inte minns namnet på, och grönsaker.
Tog faktiskt en brownie och grädde till efterrätt. Gött mos men det fick jag sota för sen. När jag kom hem ville jag ha en bit choklad eller fler. Gick och la mig direkt så jag inte skulle falla för frestelsen.

Jag har startat ett litet "plankprojekt". Varje morgon eller kväll ska jag göra plankan (magövningen) och öka på med 5 sekunder för varje dag. Helst ska jag göra det morgon och kväll men det kommer jag sällan ihåg. Började på 45 sekunder. I dag ska jag stå 1 ½ minut........ Konstigt nog så går det bra. Tänker göra detta fram till resan......... Vi får väl se om det ger något.

Nu ska jag fräsa iväg!

Ha det bra!

1 kommentar:

Suzan sa...

En dag kvar nu bara!