fredag 12 april 2013

Jag och min mage

Jag lever mitt liv och min mage lever sitt liv kan man säga......
Jag har ju mått så otroligt bra av att äta LCHF. Mått bra både till kropp och själ. Tills i tisdags.... Har ju skrivit om att jag mått illa, haft huvudvärk och varit yr.
I går hade jag ONT i magen. En vidrig smärta kom och gick under dagen och jag knaprade Ipren varannan timme.
I går kväll innan jag la mig var det tre timmar mellan värktabletterna och jag blev så glad. Somnade snabbt men vaknade av magont vid midnatt. Tog en Ipren somnade om och vaknade vid 2 och då var det helvetet från jorden och ett ljus gick upp för mig. Det är ju för bövelen gallan!
Insåg att jag måste ta till lite tyngre droger för att få bukt med smärtan så det var bara att leta reda på de starka jag fick förut när jag hade riktiga besvär.
Sen 2 har jag alltså varit vaken =0(

Jag blir så himla ledsen och besviken. Har ju mått så otroligt bra av den här kosten och det funkade ju kanonbra!
Är "rädd" för att jag kanske måste ta och se över kosten igen! Jag tål tydligen inte fet mat under längre tid.
Någonstans i mitt bakhuvud har jag på nått sätt anat att det skulle bli ett bakslag. Det har liksom varit för bra för att vara sant!

Jag måste nu hitta något slags mellanläge med mindre feta produkter men samtidigt kolhydratfattigt eftersom det är kolisarna som sätter igång mitt sockersug. Dessutom blir jag risig i kistan av för mycket vitt mjöl.
Jag måste helt enkelt prova mig fram och känna efter.

Det känns skit!
Just nu sitter jag och väntar på att de ska ringa upp från Hälsocentralen. Måste få fler av de där dunderpillren så jag inte sitter här i helgen med världens magplågor och inte kan få bukt på dem.

Ha´re!

2 kommentarer:

Furulundskan-Bettan sa...

Har du funderat på att operera bort gallan?
Jag ångrar det inte en sekund. Det enda är en hostmedicin som gör att gallväggarna krampar, men ingen smärta ingeting.
Krya på dig!

Lisa sa...

Jag är redan opererad..... Men jag har fått förklarat för mig att alla inte blir bra. Tyvärr är jag en av dem :-(