söndag 14 april 2013

En skön helg!

Gårdagen gick som sagt i väldans fart. Vi for till Valbo trots att min mage var lite ur men det gav med sig, tack och lov.
Vi var till IKEA och tittade på nytt vardagsrumsbord och lite annat kul som vi drömde oss bort kring.
Vi kom iväg så pass sent så vi tog kvällsmaten på restaurang. Ingen var sugen på att laga mat.
Sen kom vi hem och skulle äta pannacotta som jag förberett. Smakade apa! Lagom kul när man sett fram emot den.

I morse vaknade jag 7!!!!!! Solen sken och det var så härligt ljust. Gick upp strax där efter, hämtade tidningen och satte mig i uterummet med en kopp kaffe och njööööt av lugnet.
Sen kom Molly och vi satt där ute och spelade Yatzy tills övriga klanen vaknade.
Efter frukost blev det fart i den här familjen. Mattias greja ute, jag och Amanda röjde ur hennes garderob, hyllor och skrivbord. Molly hejade glatt på =0)
Efter röjet tog jag en springtur som gick över förväntan.
Hem, duscha, luncha, göra armband med Amanda. Molly höll sig hos farmor och farfar för Olle var där.
På eftermiddagen tog vi en promenad till Nyfiket med Mia, Olle och svärmor.
Hem, slappade en stund, lagade mat, packade ihop barnens väskor och for fram till mamma och pappa med barn och väskor. De sover där i natt för att slippa supertidig morgon. Som inte blev supertidig morgon.

Planen var att jag och  några kollegor skulle åka på ett studiebesök till en skola och se hur de har organiserat sin F-9-skola som, precis som vi, har få elever.
Öppnade mailen nu i kväll och ser att kollegan som ska jobba för mig och en annan, som också ska med på studiebesöket, är sjuk.....
Upptäcker man det den här tiden är det inte så lätt att fixa en vikarie.
Efter att ha pratat med rektor så bestämde vi att jag stannar på skolan och tar lektionerna.... Känns lite tråkigt men samtidigt har jag känt mig lite förvånad över att jag blev tillfrågad. Vi jobbar redan åldersintegrerat på lågstadiet men det hade ändå varit intressant.

Snacka om att Amanda kommer bli förvånad när jag kommer till skolan i morgon!

Nu ska jag sova!

God natt!

Inga kommentarer: