söndag 26 augusti 2012

Helgen är över......

Ja nu är den över och det känns väldans bra att gå tillbaka till jobbet i morgon. Ingen söndagsångest alls! Måtte det hålla i sig resten av terminen.
Känner att jag har koll på mina lektioner den kommande tiden och det är skönt. Har hunnit skriva planeringar och ska börja boka in utvecklingssamtal. Kommer ha dubbelt så många utvecklingssamtal det här läsåret men av någon underlig anledning så lider jag inte så mycket av det. Det känns ok. Iallafall än.
De senaste åren har jag varje höst börjat om med ett gäng nya ettor. Det är galet roligt att börja med läsinlärning men i år gör jag inte det. Det känns samtidigt lite skönt, att äntligen få köra på på nästa nivå. Inte börja om från början igen. Fast liiiiite avis är jag på Eva som får börja med ettagluttarna. De är så mysiga och vill ju verkligen lära sig.

I fredags var det tjejkväll här hemma. Vi hade såååååå trevligt och mysigt. Vi åt rostad grönsaksoppa med vitlökscréme och rostade solrosfrön till förrätt. Italiensk fläskfilé med grekisk sås (internationellt ska det vara, hihihi) och klyftpotatis. Till efterrätt hade jag gjort en yoghurtdessert.
Det bidde rosé till förrätten, vitt till varmrätten, dessertvin och Bailey´s till efterrätten.
En salig blandning av både mat och dryck men kul var det. Mattias tyckte att vi blev lite tjattriga och stimmiga =0) Han tog sig en öl och satte sig med oss en stund men avvek ganska snart, orkade inte lyssna på oss. Gick och la sig istället :-) Själv tror jag att jag kom i säng runt 2-tiden.

I går var jag och brudarna på cirkus i Sandviken.Måste säga att jag blev besviken. Inte särskilt imponerad och tjejerna verkade inte heller helt roade. Amanda hade visserligen feber och satt mest och såg hängig ut och Molly frågade efter 5 minuter om vi skulle åka hem snart.
Vi testade nya klätterställningen i Stadsparken och njöt lite av solen oxå.
På kvällen blev det pizza och mycket tidig sänggång. Kvart över 9 gick jag i säng , alla var mer eller mindre halvdöda i den här familjen. Tjejerna tittade klart på Sommarkrysset och sen gick de och la sig, med kläderna på upptäckte vi. Amanda kom upp i morse med t-shirt, kjol och tights på, och hon var inte "nyklädd". Vi sov till halv 10...... så det blev en 12-timmarsnatt. Välbehövligt tror jag efter fredagens tillställning.

Idag har vi firas kusin Johannas "lilla" Elvira som fyller 4 år. Kakor och tårta så kaloriintaget har det inte varit några fel på inte :-)

Nu ska jag slå omkull mig på soffan en stund innan sovandet drar igång.

Ha det gött!

Inga kommentarer: