måndag 6 augusti 2012

En bra dag

Det här blev en bra dag på alla sätt och vis trots att jag i morse var jäkligt irriterad på myggen.
Jag och bruttorna packade med oss baguetter, kesoplättar och en massa frukt (och kaffe till mamman), sen for vi till Sandviken. Installerade oss vid lekparken i Stadsparken och där blev vi kvar i 3 timmar. Tjejerna lekte som galningar, hittade nya kompisar och jag...... jag satt och läste en bok..... Det var alldeles ljuvligt skönt väder. Lite mulet av och till men varmt och skönt.
I 16-tiden packade vi ihop oss, sa farväl till de nya kompisarna och åkte till ICA Maxi, handlade lite och sen hämtade vi upp Mattias för ett besök på McDonalds. Smarrigt! Älskar deras wraps. Bäst av allt var att jag gjorde en propointsberäkning på den med grillad kyckling och det blir bara 9 pp för en sån. Perfekt!

Efter maten lämnade vi tillbaka Mattias till jobbet som han skulle fortsätta med ett tag till. Vi andra tre for till Oppsjön där Korpen hade naturstig. Mötte upp mamma, pappa och KusinEmma som oxå hängde på. Morbror Janne och Barbro hade gjort frågorna.
Efter naturstigen åkte vi hem till dem och fikade. Barbro rättade alla lappar och man kan ju inte direkt anklaga oss för att ha fuskat oss till ett bra resultat. Vi låg alla mellan 4 och 5 rätt...... Pinsamt!
Amanda fick iallafall dra "Dagens vinst", en lapp dras och den vinner ett presentkort på ICA. Spelar ingen roll hur många rätta man har. Hon drog........ trummvirvel........ Molly! Hahaha, det var ju kul. Molly sa att de skulle köpa lördagsgodis för det presentkortet =0)
Vi blev sena hem.... Tänkte att den här veckan skulle bli en inkörsport till bättre dygnsrytm men det började dåligt.

Från och med idag (liiiite tjuvstart i fredags) har jag räknat points igen. Vägde mig i fredags och det är banne mig illa nu.Trodde dock att det skulle vara värre. Det känns som att hela magen sladdrar och fladdrar och när jag sitter så blir "bilringarna" annorlunda mot hur de har varit...... Jag tror dock att det delvis beror på att jag inte har tränat som jag gjort förr. Då hade jag oxå fett på magen men det var liksom ändå mer uppstramat och fast. Hahahaha, vilka målade beskrivningar.
Ska bli skönt att komma in i lite mer rutiner igen och framförallt komma igång med Zumban! Guuuud vad jag saknar det.
Övar på några nya låtar nu men har ett dilemma. Har så himla ont i min högra överarm. Det började i våras och jag som alltid tror det värsta tänkte självklart att det är var skelettcancer. Efter att ha konsulterat lite vårdfolk i släkten så har de ställt diagnosen "inflammation i muskelfäste"!
Nu är det som så att jag inte har möjlighet att hålla mig lugn och få någon tid för läkning. Jag provar att äta Ipren och övar nya låtar med hängande högerarm.....
Det bästa är kanske att vända sig till en riktig läkare men jag vill inte ha ordination vila.... Jag vill ju dansa Zumba.
Måndag 27 augusti drar jag iallafall igång igen och det ska bli sååååå himla roligt!

Nu ska jag ta och lägga mig.
Ny dag i morgon. Ska visst bli dåligt väder. Skulle behöva städa men....... man kanske skulle passa på och åka på bio med tjejerna istället ;-)

Kram!

Inga kommentarer: