söndag 13 september 2015

Vardag=lugn och ro

Ja, just nu känns det som att det skulle kunna få bli måndag så det blir lite lugnt....
Den här helgen går till världshistorien- Även om jag älskar fart och fläkt och att ha folk omkring mig så njuter jag väldans mycket nu när det är lite lugnare, dvs barnen är ute och leker.

Vi har betat av en massa lek med kompisar, övernattning av kompis, ännu mera lek, mathandling, städ, ost- och kex-bjudning (ja, det blev lite vin oxå), ännu mera lek, höstförberedelser i trädgården, ännu mera lek, kaffebjudning och nu har jag äntligen fått ner rumpan i min ensamhet. Molly har Elvira och Nellie här på lekning, Amanda for till mormor och morfar och leker med Hampus.

Själv skulle jag vilja slänga mig på soffan men alldeles strax ska vi fram och äta kvällsmat. Skönt att slippa tänka på det i alla fall.

Matmässigt har det gått bra, tror jag.
Ätit bra både dag och kväll.
I går kväll blev det en vanilj- och chokladpannacotta men det var ändå bra ingredienser så det ska nog inte bli några större uppsvällningar av den. Fast jag kan erkänna att resterna efter ungarnas pannacottor oxå åkte ner ;0) De var inte lika förtjust som jag....

I möra blir det långjobb. Vi har tydligen kvällsmöte....... Till halv 8 blir det jobb.
Ett nytt påfund av vår chef. Vet inte hur kul jag egentligen tycker att det är......


Kram på er!

Inga kommentarer: