söndag 6 september 2015

Uppryckning!

I somras skrev jag det här inlägget om att ta hjälp av bloggen att försöka komma i mål.
Sommaren kom liksom i vägen.....

Nu gör jag ett nytt försök.
Jag vet att ni tänker "Pyttsan Lisa, det är kört. Du skriver stort här att du ska göra det men du kommer aldrig i mål" ;0)
Så tänker jag i alla fall själv men jag ska ge det ett försök.

Har gjort iordning två smarriga luncher så nu är måndag och tisdag lunch klar.
Tonfiskröra med tonfisk (såklart), ägg, majonnäs och lite dill.
Så sjukt gott!!!!
I morgon kommer jag hem sent så då blir det nog en snabb omelett till middag.

Helgen har varit bra matmässigt, tills i kväll men det var inte så överdrivet stort snedsteg.
Fredag kväll gjorde vi egen pizza.
I lördags var vi framme hos mor och far vid lunchtid. Jag snodde ihop min smarriga ostpanerade omelett och bjöd på (ingredienserna stod de för).
Till kvällsmat åt jag grönsaker, stekt kyckling, bacon och parmesansås i stooooora mängder.
Idag blev det ägg och bacon till brunch. Och nu på kvällskvisten blev vi bjudna på köttgryta. Gott som tusan. Men sen kom blåbärspaj och äppelpaj fram. Tog ett par smakprover med grädde, och sen tog jag en tredje smakbit.....
Ja, jag vet, det var dumt men det var så sjukt gott.

I morgon är det ju måndag igen och då är det där glömt ,-)

Nu i kväll efter att alla lagt sig kikade jag på ett till avsnitt av Det tredje ögat. Himla bra serie!

Till sällskap hade jag de här gosarna
Kokos använde mig som kudde.

Pepsi andra låg intill mig i soffan.

Det är bra mysigt med katter!

Nu har de dock sovit ett tag och tycker att det är läge att leva rövare..... Jag tycker att det skulle passa bra med sovning nu!

Kram!

Inga kommentarer: