torsdag 24 september 2015

Pengaångets......

Idag på lunchen "råkade" jag beställa ett par alldeles för dyra jeans. När jag satt där så kändes det så rätt. Kikade på dem, tyckte de var snygga, babblade med kollegor och blev sugen och vips så hade jag klickat på beställ.
Sen kom det elever infarandes och de föll i glömska.
Och nu när jag kikade in i min mailbox så låg det ju en beställning där.
Fick faktiskt lite ångest.
Ångrar mig lite.
Men jag låter dem trilla ner i lådan så tar jag beslut sen.

Please Jeans - Classic White Trash
Jag gillar dem skarpt men de kanske sitter "som ett arsle", som man sa när man var ung ;0)

Idag har jag haft en sån där "hallelujamoment-dag" igen. Tycker att jag har det ganska ofta. 
Jag har ju som sagt den bästa barngruppen och de lär sig så fort.

Idag testade vi att skriva saga i Publisher.
Först fick vi förstås gå igenom sagans uppbyggnad. De fattade på en gång.
Sedan skulle vi förstå oss på programmet.
De hajade på direkten.
Sen skrev vi en saga tillsammans.
Allt klart och färdigt på 30 minuter.

I morgon vill de skriva sagor en och en men jag tror jag vill nöta "i kör" en gång till. Vi kanske hinner både och.
De är iallafall bäst!
Jag är så galet glad över att få jobba med dem!

Är även galet glad över att få köra igång Zumban i kväll.
Ser verkligen fram emot det.

Kram på er!

Inga kommentarer: