onsdag 23 september 2015

Att vidga sina vyer

Idag ska jag testa något nytt.
Jag ska till Parkbadet och prova Yinyoga och Qigong......
Jag som avskyr när det går sakta.
Motion för mig är flås och svett.
Men jag är villig att ändra mig =0)

Jag och en kollega är "hälsoinspiratörer" på jobbet och då blir vi ibland inbjudna till inspirationsdagar. Så idag är det alltså Yinyoga, Qigong (kan knappt stava) och föreläsning om att "Motivera andra genom att möta dem där de är".

Ser fram emot dagen men har bara mitt senaste yogapass i huvudet. Då blev jag sååååå uttråkad.
Men min kära kollega säger att jag måste komma upp lite i ålder för att uppskatta motionsform i lite lugnare tempo ;0)
Ja, jag är ju så pass ung än, he he he.

Måste nog kika på Youtube för att se vad det är jag gett mig in på.

Är ganska mör i kroppen nu och behöver nog lite stillsamhet. Har dansat Zumba fem dagar i rad och idag måste det bli vilodag från det. Annars kommer jag inte ha en enda muskel som orkar dansa i morgon när det är premiär.
Jag längtar verkligen.
Efter många om och men har jag äntligen hittat en mix av bra låtar. Det är inte helt lätt att hitta låtar som inte ger en massa stegkombinationer. Det bästa är om det är tre. Då är det så lätt att komma ihåg.


Kram på er!

Inga kommentarer: