tisdag 22 september 2015

Halloj!

Allt väl där ute?
Det är så skoj att se att statistiken håller i sig =0)

Här rullar saker och ting på som vanligt.
I helgen var jag med Molly på barnkalas. Eftersom det inte var en "jättetight" kompis så ville hon att jag skulle stanna.
Det blev en positiv upplevelse.
För första gången hamnade jag med likasinnade när det gäller kosten. Det var så skönt att slippa sitta där och känna sig dum över att man tackade nej till bröd och kakor.
I stället hade vi intressanta diskussioner och det visade sig att jag definitivt inte är ensam om den känslan.

Helgen som brukar vara fallgropar blev bra kostmässigt. Kände aldrig något sug efter nått sött. Gjorde en liten omgång "ketosmet" som jag åt till lördagstv:n men det var mer för att mätta den sociala biten, he he he.
Det är en del av mitt problem, att man äter för att vara social......

Till kvällsmaten kunde vi inte komma överens om vad vi skulle äta. Jag ville ha plockmat, Mattias thaimat, ungarna kycklingsallad. Så det bidde så =0)
Alla nöjda och glada =0)

I söndags for vi till Valbo och inhandlade hyllor till Amandas rum. 
Rummen blev färdiga för lääääänge sedan men Amanda har haft vissa grejer i flyttkartonger eftersom hon ville ha nya hyllor.
När vi kikat förr var det inget som dög. Sedan blev det sommar...... Nu kändes det som att det var dags. 
Och det blev väldans bra.

Nu är det bara drygt två veckor kvar till avfärd. Kollar väderprognoser 5 gånger om dagen. Just nu ser det inte bra ut. Mulet och regn.....
Prognoserna sträcker sig visserligen inte ända fram tills vi åker men tänk om det ostadiga vädret håller i sig...... Då måste jag ju shoppa så mycket! ;0)

Jag tror att jag måste plocka fram resväskan redan i helgen och se så att den är hel och fin ;0)
Pass, sjukvårdskort och biljett är redan framtaget.
Jag äääälskar att planera, plocka och förbereda.

Men först är det jobb 9 dagar till. Ska jag vara riktigt ärlig så njuter jag även av det. 
Jag har ljuvliga klasser nu. 
Jag har sagt det förr och jag säger det igen - det är så härligt att jobba med de yngsta eftersom man får se sådana stora och tydliga kliv framåt. 
Det är inte alltid en dans på rosor men just för tillfället är det nästan det. Men det kan vända snabbt! De kanske börjar spåra ur totalt ;0)

Kram!

 

Inga kommentarer: