fredag 18 september 2015

Fredag igen!

Det rasslade på även den här veckan och nu känns det som att jag kan börja räkna ner inför Kreta. Det ska blir så ljuvligt att få slå omkull sig på en solstol och lapa sol.
Jag tror att jag har fixat en perfekt vikarie så då kan jag känna mig lugn med att allt rullar på där hemma.

Nu när Amanda börjar bli lite äldre känner jag att det kanske är lite onödigt att ta ledigt mitt i terminen. Man hinner göra väldigt mycket på en vecka i skolan och är man borta så missar man det. Hon var sjuk tre dagar och bara på de dagarna halkade hon efter och tydligast blir det i matten.

Det här läsåret har hon en milstolpe; nationella prov och målen i åk 3. Det är liksom snart hon ska ha uppnått dem. Då gäller det att ligga i.....
Tur hon har en "fröken" med sig på resan ;0)


                                   
                                   Här hoppas jag på att få sitta och äta någon gång under veckan.

Den här veckan försvann med kvällsjobb för oss vuxna.
I måndags hade vi kvällsmöte med personalen.
I onsdags hade Mattias kvällsjobb.
I går hade vi föräldramöte.
Och nu är det fredag. Känns skönt. Jag önskar mig en lugn helg med god mat!

Nu ska jag försöka styra upp dagen. Vi har sjukdom bland personalen och ingen vikarie.... igen. Så vi får hjälpas åt att ta lektioner som är utan personal.

Kramen!

Inga kommentarer: