tisdag 8 september 2015

Tänk vad bra mat kan göra gott

Snacka om att att bra mat gör skillnad. Jag har helt plötsligt massor av energi och ork. Ett annat tålamod och allt går så lätt.
Största skillnaden märker jag på magen som är lugn som en filbunke.
Märker stor skillnad när jag sköter maten. Och det är lite fascinerande.

Folk omkring mig blir förkylda och själv skryter jag med att jag inte kommer bli förkyld. Vi får väl se. Men jag hoppas att jag klarar mig. Annars får jag skämmas ;0)

Igår körde jag på med mina lektioner. Jag har dååligt med möjlighet till rast på måndagar men istället går dagen fort.
Efter undervisning for jag iväg till Storvik på möte som slutade 16,30.
Hämtade upp Mattias på vägen hem.
Hämtade barnen hos mamma och pappa.
Hem, lagade mat.
Körde igenom Zumbalåtarna.
Hade helst tittat på ett avsnitt av Det tredje ögat men klockan visade att det var sovdags.

Idag skiner solen och jag ska åka buss till jobbet. Det har ALDRIG hänt tidigare.
Pizzabilens avgasrör gick av igår, bilen står på verkstad, Mattias har "min" bil så jag tänkte göra Molly sällskap. (Amanda är hos mormor och morfar på "förkylningstillfrisknande")
När jag vaknade i morse insåg jag att min plånbok ligger i Volvon!!!!!!!!
Molly lovade att jag skulle få låna pengar ur hennes plånbok <3 app.="" att="" biljett="" blev="" d="" det="" enkelt.="" genom="" ju="" k="" kan="" kom="" man="" men="" p="" pa="" s="" sedan="" x-trafiks="">Jag älskar den här nya tekniken!

Hur blev då gårdagens matintag?
Frukost: kaffe i stora mängder.
Lunch: tonfiskröra.
Middag: ostpanerad omelett.
Motion: 45 minuter Zumba (Fattar inte hur jag ska få upp flåset tills det är dag. Jag är verkligen sååååå otränad nu!)

En bra dag!

Jag hoppas den här dagen blir lika bra!

Längtar efter sommar och ljuvliga sommarkvällar........
Ha´re gött!

Inga kommentarer: