fredag 25 september 2015

Kanske viktrapporter igen??

Förr var ju bloggen en riktig sporre för mig.
Försöker komma tillbaka till det men det är lite si och så med det.
Det hjälpte mig att vara lite offentlig med att lägga ut både medgångar och motgångar.

Provade att väga mig i morse. Har inte gjort det på länge eftersom det känns som att jag är en stor pluffsboll och mitt mål med 65 kg till Kretaresan har känts som en omöjlighet.
Vågen stannade på 66,3 kg.
Kändes ganska ok ändå med tanke på att kroppen känns som den gör.

Nu när Zumban är igång får jag i alla fall till ett pass träning i veckan.
Har dessutom pushat en bekant från by till att dra ihop en "springgrupp". Så i tisdags var det dags för första passet..... Men jag stod över eftersom jag behövde nöta Zumbasteg.
Men nästa vecka är jag med!
Tanken är att alla ska kunna springa/gå i sin egen takt men vill man sällskap så kan man få det. Det är dessutom en trygghet att veta om att det finns andra i spåret nu när det är mörkt på kvällarna.
Jag är definitivt i den sämsta springformen jämfört med de övriga men det bjussar jag på ;0)
Tanken är ju att det ska bli bättre.
                                                            
Det är lite så här jag känner mig efter några hundra meter.....

Det är än en gång fredag och idag är det som vanligt kortdag.
Molly ska med "Elvis" till leklandet.
Jag och Amanda ska hämta ut pass och fixa lite inköp inför resan.
Vet inte vad vi ska äta i kväll men jag vill ha nått gott. Typ kött och gorgonzolasås. Fy farao så gott! Får nog bli det!

I morgon ska vi fira svärfar som fyller 70 år.

Söndag får nog bli en "börjaplockainförresan-dag" ;0)
Som sagt, jag äääääälskar att greja inför resor.

Kram på er och ha en bra fredag!

Inga kommentarer: