måndag 28 september 2015

Poff!

Ja, typ så lät det igår eftermiddag då kroppen svällde upp. Det kom som ett brev på posten.
Smörgåstårta, tårta och vin. Gött som tusan men hua så jag får lida sen.
Idag har magen inte varit glad. Men som sagt, det var såååå gott! ;-)
Det är bara att ta nya tag.

Amanda - hon åt lunch på lördagen, ingen smörgåstårta (för det är ingen hit tycker hon) men en massa godis, chips och ostkrokar.
För henne blev bakslaget värre. Allt hamnade på golvet...... Hon vaknade på natten och hävde ur sig en rejäl spya......
Kände mig lagom road där på lördag natt.
Innan jag förstod att det INTE var magsjuka, utan överätning, så hann jag fundera på i vilken ordning vi andra i familjen skulle insjukna. Och vilka som skulle få stanna hemma från Kretaresan.
Det kom ingen mer spya och i går var det full fart igen. Men med lärdomen att man måste hejda sig i godisätandet......
Och försöka få i sig något vettigt i matväg.

Igår packade jag mest hela tiden. Och var en tripp på höstmarknaden här i Gysinge. Hann med ett besök på Byggnadsvården också.
Försökte beta av så mycket som möjligt. Nu i veckan trillar det liksom på. Fotboll idag, springeri i elljusspåret i morgon, terrängserien för damerna på onsdag, Zumba på torsdag. Sen är det fredag. Där emellan nånstans ska vi köra iväg katterna på en egen semestertripp.
SEN vilar vi ;-)

Nu ska jag också gå och vila. Nu får den här dagen avslutas.
Måndagar är som vanligt lång och stressig.
Från och med nästa vecka kommer fotbollsträningen börja 18,30 och det är jag tacksam för. Det blir så kort med tid när man slutar 17, ska hem och hinna äta och sen fram igen.
Idag åt jag i alla fall världens godaste snabbmat - Rydbergs räksallad, många skivor Bresaola, gräddost i kuber och röd paprika. Sååååå sjukt gott!
Så det får bli samma till lunch i morgon. Dock får det bli parmaskinka då. Måste äta upp de förpackningar vi har här hemma innan vi åker så inte datumen går ut ;-)

Nej men NU går jag och lägger mig!

God natt!

Inga kommentarer: