torsdag 12 april 2012

Torsdag

I dag "sömar" jag gardiner... Eller rättare sagt, jag lägger upp gardiner. Köpte färdiga panelgardiner och de var för långa. Stötte dock på patrull när jag inte hade tråd som passade till det ena paret så nu har jag lagt ner det hela för denna dag. Måste köpa passande tråd innan jag kan fortsätta.

Snart ska vi äta lunch och sen till Kräbäck och fira Pia som fyllde 40 igår. Tänkte ge henne startavgiften till Tjejmilen i present men när jag fiskade lite angående om hon kunde tänka sig att vara med skrek hon rakt ut så det kändes som att det inte var läge att ge det till henne =0) Istället blir det en hemlig resa längre fram i vår. Det ska bli skoj! Tänkte först att vi skulle ta den resan redan i dag men eftersom hennes föräldrar från Norge är här så kändes det som en mindre bra dag. Kan bli ännu trevligare resa om det blir vår och försommar först.

Så fort det blir lov får jag underliga sovtider. Somnar typ 1 på natten och sover till 9. 9 är väl egentligen inte så länge men det gör att jag får svårt att somna på kvällen. 
Igår kväll lyckades jag somna där på senheten och när klockan var runt 2 drog det förbi en bil på 272:an i en hastighet som hette duga. Det ylade som tusan och sen var jag klarvaken.... 
Började fundera på hur mycket glass jag skulle köpa till Zumbaavslutningen, vad vi ska jobba med på måndag när Eva är ledig och jag har hela åk 1-3, hur jag ska hinna handla till hkk:n eftersom jag har lektioner på låg från 8-12,50 och åk 9 i hkk klockan 13, om jag ska beställa solkräm ur taxfreekatalogen eller om jag ska handla där nere på Cypern, om vi ska kastrera Nisse (katten), vad vi ska köpa i 3-årspresent till Molly, vad jag ska baka tills dess och en MASSA annat. Inga värdsliga problem men fasen så irriterande det är när man börjar fundera på ALLT.
Provade att Wordfeuda men stötte på nån trökskalle som tyckte det var roligare att chatta än att spela.... så jag slutade med det oxå:-) Vid halv 4 tror jag att jag somnade..... Kvart i 9 väckte brudarna mig. Båda två har börjat komma in på nätterna igen. En på vardera sida och båda under mitt täcke. Mysigt men varmt. Problemet är att de båda sliter och drar i täcket så det är alltid nån som bli utan. Utom jag då=0) 

Idag skiner solen iallafall. Tänkte så lite frön men det spar jag nog tills i morgon, skulle bli sol då oxå. Ska försöka komma ihåg att påminna Mattias om att vi ska vicka ner studsmattan. Ungarna älskar den och lockar verkligen till att vara ute och leka.

Ha en riktigt bra torsdag!

Inga kommentarer: