fredag 13 april 2012

Har blivit egen företagare!

Igår fick jag äntligen brevet från Skatteverket som bekräftade att jag fått mitt företag godkänt! Känns så hiiimla bra. Och lite nervöst..... Nu gäller det att lära sig det här med bokföring, skatter, moms och allt annat som hör till. Har självklart läst på en del innan men sen när allt ska göras i praktiken.... ujujuj, vi får se hur det går. Som tur är så har jag två personer i min närhet som är i samma sits och jag hoppas de har full koll på läget så de kan lära mig =0)

Firade det hela med ett glas vin och chokladpannacotta till hockefinal i går kväll (en torsdag!!! Oh my...!). Mattias jobbade sent så jag fick dricka mitt vin tillsammans med tjejerna som firade med äppelcider men spottade och fräste av pannacottan. De gillade den inte riktigt lika mycket som jag =0)
Matchen var spännande med förlängning. När Skellefteå satte 2-2 med bara 1 minut kvar av matchen tyckte Amanda att jag skulle sluta svära....
Molly har börjat lägga till med en hel del svordomar och det beror antagligen på mig. Jag svär väldigt mycket... tyvärr. Behöver inte vara att jag är arg utan de hoppar ut ändå. Dock inte på jobbet.
Värst med Mollys svordomar är att hon ibland säger håll käften. Det låter verkligen jätteilla och det är garanterat inte något vi säger här hemma. Ve och fasa! Jag får verkligen hoppas att hon inte säger det på dagis.....
Kommer ihåg att Amanda också hade en "prova på svordomar"-period i Mollys ålder så det är väl kanske övergående. 

Idag är det gråväder igen. Igår när jag kollade på yr.no så stod det att det skulle bli finväder. Det är det verkligen inte. Hade ju tänkt vara ute och greja i trädgården, så lite frön, ta en joggis.... nu tappade jag sugen totalt. Kanske ska ta och sätta upp gardinerna i köket istället. Men då måste jag ju putsa fönstren oxå.... Det är så galet tråkigt =0) Fast å andra sidan är det skönt när det är klart.
I kväll ska jag och Mattias ut och äta och gå på bio. Amanda och Molly har, som vanligt, fjäskat in sig hos mamma och pappa och ska sova där i natt. Då får vi passa på och roa oss.

I morgon ska jag försöka komma iväg till Årsunda och testa golvet på IP =0) Det är klädbytardag. Funderar på att ha Zumba där till hösten men det ryktas om halt golv så jag slår två flugor i en smäll. Testar golvet och ser om jag hittar nått passande =0)

Tre dagar kvar av påsklovet..... Vi har det så himla gött så jag vet inte hur det ska gå att komma tillbaka. Det har varit lite för kort för att jag ska hinna längta tillbaka. Sommarloven är lagom, då hinner jobblängtan komma tillbaka. Men det ska nog gå bra. Det är ju faktiskt inte långt kvar till resan.


Ha det bra!






Inga kommentarer: