onsdag 4 april 2012

Smygstartat påsklovet

Idag blev det lite smygstart av påsklovet. Ska hoppa in och jobba för en kollega när hon är bortrest och hon ville kompensera mig för det. Så i morse tog hon min lektion och vi fick sovmorgon. Nästa lektion har jag 11,20, 20 minuter resurstid med en elev. Sen hkk-lektion med åk 7, bananpannkakor står på schemat.

Det passade mig fint med den här sovmorgonen. Har legat efter väldigt mycket med omdömena pga att allt annat som kommit emellan när jag egentligen skulle skriva. Åk 6 ska vara färdiga den här veckan så jag gick upp i morse så nu är jag äntligen färdig med dem! Känns skönt. Nu kan jag släppa det där för ett tag.

Skönt för tjejerna oxå att få lite sovmorgon. Jag lämnar ju dem 7,40 varje dag annars så det här känns verkligen som en lyx.

Har sagt upp Amandas dagisplats idag. Det kändes väldigt vemodigt. Tänk att hon ska börja på skolan i höst. Helt sjukt. Det var ju nyss som jag klämde ut den där "lilla" (4,3 kg är egentligen inte så litet) fisen och hela livet fick en annan mening. Det är helt galet att man kan älska en människa så mycket! Världens klokaste unge, men oxå världens mest envisa unge, på gott och ont =0)  
Nu har ju jag förmånen att ha TVÅ små gosisar att älska. Jag trodde innan att det var omöjligt att ha två som man tyckte lika mycket om men det gick ju alldeles galant. Skulle inte vara så dumt med en tredje oxå =0)
Det värsta är att jag samtidigt får två stycken som jag måste oroa mig för. Tänk när de blir större..... herregud. Då måste jag nog sätta GPS på dem så jag vet var de är. Och tänk första gången de blir olyckligt kär eller blir dumpade av nån kille (eller tjej=0) ) Tänk om de får en jättejobbig tonår.........

Igår var det en mamma som berättade att hennes dotter blivit mycket mer glad och öppen sen hon började på Zumban. Mamman var helt övertygad om att det var den som hjälpt henne och hon tackade så hjärtligt. Dottern hade börjat dansa även där hemma och börjat ta sig ut mer och mer. Det känns ju helt fantastiskt kul om det skulle vara så att Zumban hjälpt henne till välmående, inte bara under passen utan även mellan passen. Det ger mig verkligen energi till att fortsätta med det här.
Det här innebär att jag ska tvinga mina barn att fortsätta dansa Zumba så de inte blir sura tonåringar =0)

Jag önskar så innerligt att jag skulle kunna försörja mig i större utsträckning på Zumban. Det är synd att det är sånt som jag mest bara kan jobba med kvällstid. Dagtid finns det ju inte så många som har tid för Zumba... Iallafall inte i Färnbo.....

Påsken står för dörren och man kan säga att den är fullspäckad. Skärtorsdag - 50-årsfest, långfredag - mat hos mamma och pappa, påskafton - mat hos svärisarna, påskdagen - kalas för Mattias kusin Victor, annandagen - kalas för Hampus som fyller 6 år. Sen är påsken slut...... Tur vi har påsklov sen =0) Fast det är kul att träffa alla. Det känns som att vi är så himla osociala under veckorna  så det är tur att blir lite "tillställningar".

Nu ska jag ta en dusch och göra mig klar för några timmars arbete. Ett pass Zumba med kiddosarna i kväll blir det oxå.

Kram!

Inga kommentarer: